Salut anuncia que impulsarà una llei per regular l’eutanàsia i el suïcidi assistit

La consellera Alba Vergés convocarà els grups i les entitats en una taula de partits les properes setmanes per consensuar-ho

La consellera de Salut, Alba Vergés, ha anunciat avui des del Parlament que el seu departament impulsarà una llei catalana que reguli la pràctica de l’eutenàsia i del suïcidi assistit a Catalunya. La consellera ha defensat el dret a morir dignament i ha destacat que Catalunya sempre ha estat a l'avantguarda dels avenços socials: “A Catalunya no hem esperat mai que ens facin la feina; sempre hem estat punta de llança, tornem-hi; ens pertoca i assumim la responsabilitat”, ha afegit Vergés.

La consellera de Salut ha estès la mà als grups parlamentaris i de fet també ha anunciat que vol convocar una taula de partits i entitats les properes setmanes per abordar com consensuar aquesta regulació. “Ho volem fer amb els consensos amplis que hem mostrat reiterades vegades al Parlament i tenint clar que és la nostra responsabilitat” respondre a una demanda recolzada per prop del 80% de la societat catalana, ha afirmat Vergés.

Durant el ple al Parlament, la consellera de Salut ha rebutjat així la criminalització de l’eutanàsia impedeix l’exercici lliure d’un dret personalíssim. “Quantes persones més han de gravar un vídeo per mostrar la seva voluntat de morir? Sempre topem amb el mateix, el codi penal que l’Estat es nega a canviar; entorpint lleis, una demanda social majoritària i la voluntat individual i lliure d’una persona a disposar de la pròpia vida”, ha resolt Vergés.

Etiquetes