El secretari general, Josep-Lluís Carod-Rovira, s’ha reunit aquest matí amb una trentena d'alcaldes, regidors, consellers comarcals i diputats provincials d'ERC, que li han fet saber el seu suport a l’entrada al Govern de la Generalitat i que tenen absoluta confiança en la decisió que prengui la direcció del partit.
Carod ha aclarit que “cap acord a la Generalitat no afectarà ni modificarà cap acord municipal” i que ha explicat als càrrecs electes que “la Generalitat no té al seu abast solucionar problemes estructurals dels Ajuntaments, com el del finançament”.
El secretari general ha destacat que “el que fem avui és un gest. De la mateixa manera que ERC no pensa regalar l’administració de la Generalitat a ningú, tampoc pensem regalar a ningú la bandera dels municipis”. En aquest sentit, ha assenyalat que “tenim la seguretat que amb ERC se superarà la dualitat administrativa a Catalunya”, entre la Generalitat convergent i els ajuntaments socialistes.
“ERC serà en el futur govern de Catalunya una garantia d’estabilitat”, ha expressat Carod, que ha afegit que “som l’opció del catalanisme d’esquerres. No som la frontissa de res sinó la porta d’un projecte nacional propi”.