L'eurodiputat Jordi Solé a l'Assemblea General de Brusseles - InFocus Brussels - Event Photographer

L' Aliança Lliure Europea (ALE) ha aprovat aquest divendres una moció que dóna suport a “la represa de la taula de negociació, sense límits en el debat polític i com a mecanisme per resoldre el conflicte polític entre l'estat espanyol i Catalunya”.

Els delegats de l’ALE –reunits aquest dijous i divendres a Brussel·les a l’assemblea anual del partit- van més enllà i insten les institucions espanyoles “a promoure una llei d’amnistia que garanteixi el final immediat de la repressió política i el retorn dels exiliats”, i a “reconèixer el dret a l'autodeterminació de Catalunya”, acordant un referèndum després que el poble català ha expressat reiteradament a les urnes la seva voluntat de decidir el seu futur.

El text de la moció, també mostra preocupació i rebuig per “totes les formes de repressió” que pateix avui el moviment independentista català, i insta les institucions europees a adoptar “un marc democràtic per a l’exercici del dret a l’autodeterminació de les nacions sense estat de la UE”.

Avui a Catalunya tenim tres diàlegs en marxa, i tots ells són necessaris: amb el govern espanyol; amb la societat catalana per ser més, i més forts; i amb la comunitat internacional perquè entenguin que el nostre conflicte està obert i només es resoldrà respectant la voluntat democràtica del poble català
Jordi Solé Eurodiputat d’Esquerra Republicana i secretari general de l'ALE
 InFocus Brussels - Event Photographer

Elisabet Nebreda, representant d'Esquerra Republicana a l'Assemblea General de l'ALE, ha afegit: "Som certament escèptics en relació als resultats de la taula de negociació, però nosaltres no renunciarem mai a discutir amb l'Estat el dret a l'autodeterminació de Catalunya i l'amnistia per tots els represaliats. Si algú creu que hi ha una via alternativa, que l'expliqui i que la concreti. Ens cal reforçar-nos tan internament com internacionalment, ens cal ser més i més forts. Sempre defensarem el diàleg i la negociació com a base democràtica per resoldre el conflicte polític entre Catalunya i Espanya."