Amorós: ‘Hem de tornar a reclamar que els impostos que l’Estat s’endú als peatges serveixin per treure’ls’

El diputat d’Esquerra Republicana, Oriol Amorós, ha afirmat avui que ‘ERC continuarà liderant la lluita contra la discriminació econòmica del nostre país’ i ha anunciat noves iniciatives parlamentàries en l’àmbit dels peatges. Amorós ha volgut destacar la feina feta per Esquerra Republicana en aquest àmbit des de fa 15 anys, quan va començar a reclamar el fons de rescat per als peatges.


El diputat independentista ha anunciat que Esquerra Republicana proposarà que ‘el Parlament torni a posar sobre la taula una Proposició de llei, que l’anterior govern espanyol va deixar caure, on es demanava que els impostos recaptats a les carreteres catalanes reverteixin al país per treure’ls d’una vegada per totes, si és que hem de ser els únics que en paguem’. ‘Catalunya ha de ser persistent i tornar a posar solucions, una vegada i una altra, damunt la taula, com aquesta Proposició de llei que és absolutament vigent’, ha afegit.

Malgrat expressar la seva desconfiança sobre l’actitud del Congrés dels Diputats sobre aquesta qüestió, Amorós ha insistit que ‘Catalunya ha de deixar ben clar que els impostos dels catalans i les catalanes s’han de quedar a Catalunya’.