Amorós: 'La forma com Jordi Pujol va fer política no s'ha de repetir mai més'

El ple del Parlament ha aprovat aquest dimarts el dictamen de la Comissió d'Investigació sobre el Frau i l'Evasió Fiscals i les Pràctiques de Corrupció Política, que inclou el balanç i les propostes dels partits després de mesos de compareixences a la coneguda com Comissió Pujol.

El diputat d'ERC i portaveu de la CIFEF, Oriol Amorós, ha destacat durant la seva intervenció davant del ple, les tres principals conclusions que ha extret de 'com s'ha exercit la responsabilitat política i com no s'ha d'exercir mai més': un exercici del poder sense contrapesos; una confusió de l'entorn privat i el públic; i uns pactes polítics amb clàusules de protecció mútua. En aquest sentit, Amorós ha criticat el 'lideratge personalista' de l'expresident Jordi Pujol, absent de contrapesos; els negocis que va fer el seu entorn familiar a l'ombra dels contactes que ell havia fet al poder; i els pactes polítics que han servit per 'tapar-se les vergonyes'.

'Volem ser un país net de corrupció i no n'hi ha prou amb combatre els casos que van apareixent, ni parlar de fets puntuals, ni limitar les responsabilitat a persones concretes. Això és lògic en l’àmbit penal però insuficient en l’àmbit polític. Si només tallem les branques fetes malbé, els rebrots poden sortir amb la mateixa força'
, ha alertat Amorós.

'Quina vergonya aquells parlaments que veuen Gurtels, Palma Arenas i Bárcenas i fan com si res: quin menyspreu als ciutadans! Avui, després de la Comissió del Frau, tots els partits d’aquesta cambra actuen amb més prevenció, tenen una mica més de por. Si la Comissió Pujol ha servit per això, ja haurà servit per molt', s'ha felicitat el diputat republicà.

Etiquetes