El diputat Oriol Amorós ha presentat avui una proposició de llei en què reclama la prohibició explícita de la mort i tortura d'animals en les curses de braus. Segons el seu parer, "cal que les tradicions evolucionin i no es pot permetre ferir ni matar animals".
Així, la proposició inclouria la prohibició de l’ús de les "sorts" de la pica, les banderilles i l’estoc en les curses de braus en el primer apartat de l’article 6è de l’esmentada llei.
Tal com ha explicat Oriol Amorós, amb aquesta modificació ERC proposa que des de Catalunya "es doni una nova passa en el reconeixement dels drets dels animals, com prèviament ja ho havien estat la Llei de protecció dels animals de 1988, en la qual es prohibia l’accés dels menors de 14 anys, així com la construcció de noves places; i la de 2003, en què es defineixen als animals com a éssers amb capacitat de patiment".
Precisament aquesta definició suposa un punt culminant en l’evolució de la relació entre homes i animals que s’ha produït des d’una visió absolutament antropocèntrica, en la qual s’equiparaven animals i objectes a una visió més racional i ètica, basada en l’evidència científica de la capacitat de patiment dels animals i en el principi de no causar patiment als altres.
Amorós assegura que "per un republicà, o per qualsevol hereu del pensament de la Il·lustració, el progrés científic i del coneixement és el primer element a tenir en compte de cara a la formació de noves perspectives ètiques i, també, vers la modificació de les tradicions".
En aquest sentit,ha afegit que "no es pot fer veure que no es coneix que els braus tenen un sistema nerviós molt similar al nostre" i ha remarcat que cal que "les curses de braus deixin d’infligir patiment, tortura i mort als remugants pacífics que són els braus".