Wagensberg, sobre la comissió de la monarquia: 'És preocupant que el PSOE continuï bloquejant i posant pals a les rodes a abordar el debat polític'

Caula trasllada suport al president de la Generalitat davant de la querella de la fiscalia pels llaços grocs

El diputat d’Esquerra Republicana Ruben Wagensberg ha defensat la comissió d’investigació sobre la monarquia que va aprovar el Parlament i que el Tribunal Constitucional ha suspès després del recurs que va interposar el govern del PSOE. “És preocupant que el PSOE continuï bloquejant i posant pals a les rodes a abordar el debat polític; ens preocupa que ho faci el PSOE amb un soci com Podemos: on podrà arribar la censura en aquest Parlament amb Juan Carlos Girauta, Inés Arrimadas i Albert Rivera de ministres?”, s’ha preguntat Wagensberg en roda de premsa al Parlament.

En aquest context, el diputat dels republicans ha defensat doncs poder debatre sobre tots els temes al Parlament, també d’una institució “caduca i plenament qüestionada per una majoria molt gran del país”. “Cap suspensió cautelar farà que deixem de ser republicans”, ha afegit.

Anna Caula portaveu parlamentària d'Esquerra

En la mateixa roda de premsa, la portaveu parlamentària d’Esquerra, Anna Caula, s’ha preguntat si Pedro Sánchez incorporarà al programa electoral del PSOE les propostes que C’s li plantegi per al país. “No serà bo que decideixin el futur per a Catalunya, hem d’optimitzar el vot el 28-A per a Esquerra”, ha advertit.

Caula també ha trasllat el seu suport al president de la Generalitat, Quim Torra, davant la querella que ha presentat la Fiscalia per desobediència pels llaços grocs. “Reivindiquem que el camí per resoldre conflictes polítics és dialogant i no veient un llaç groc com un enemic”, ha conclòs.