La portaveu parlamentària d'Esquerra, Anna Simó, en la sessió de control al Govern, ha preguntat al president Mas sobre què pensa fer l'executiu català davant l'increment de l'atur i de les més de 300.000 persones que en els propers mesos es quedaran sense subsidi de l'atur.
'Què comporta fiar només polítiques d'ajustament de la despesa en lloc de fer polítiques per reactivar el creixement, la cohesió social i un repartiment més equitatiu de la fiscalitat?' S'ha exclamat Simó, que ha demanat al president de la Generalitat que 'volem saber l'horitzó i les polítiques estructurals a curt i mitjà termini en què està treballant el Govern en ocupació, formació i en política industrial, justament per crear la confiança imprescindible que vostè exigeix'.
Simó ha celebrat, tal com ha dit Mas, que s'atorguin crèdits a les pimes, com ha proposat sempre Esquerra, però s'ha dolgut pel fet que en el darrer any només s'han ofertat 300 cursos de formació, en lloc dels 12.000 de l'any 2010, a la vegada que s'ha preguntat per l'estat d'execució dels acords presos en la cimera anticrisi.
La portaveu republicana ha acabat la seva intervenció demanant al Govern que actuï i lideri, perquè 'cada dia que passa és una dia més que endarrerim la recuperació, el creixement econòmic i la confiança'.