El candidat d'Esquerra Republicana a la presidència de la Generalitat, Pere Aragonès, intervenint en un acte sobre municipalisme amb el president d'Esquerra, Oriol Junqueras, i els alcaldes Miquel Pueyo, Agnès Lladó i Mireia Ingla / Marc Puig

Oriol Junqueras denuncia que s’hagi imposat la data electoral del 14 de febrer “per jugar amb la por” de la gent: “La millor eina que tenim per demostrar-los que és inútil és guanyar”

El candidat d’Esquerra Republicana a la presidència de la Generalitat, Pere Aragonès, ha fet una crida a tot el territori per omplir les urnes de vots republicans el proper 14 de febrer, tal com es va aconseguir a les eleccions municipals del maig de 2019: “És cabdal que la marea republicana que va tenyir de groc els ajuntaments arribi a la Generalitat amb una majoria àmplia, per avançar cap a la llibertat i transformar el dia a dia en clau progressista, republicana i feminista”, ha defensat Aragonès en un acte amb el president d’Esquerra, Oriol Junqueras, i el món municipal republicà.

“Els alcaldes republicans sempre heu estat al peu del canó; ara, més que mai, cal una presidència de la Generalitat que estigui al vostre costat”, ha posat de relleu Aragonès. “El Govern que vull presidir ha de seguir treballant per fer dels municipis els fonaments de l’edifici republicà que volem bastir”, ha explicat, “per això hem destinat 120 milions d’euros al pla municipal i impulsarem consorcis amb el món municipal perquè els ajuntaments no es quedin al marge dels fons europeus de reconstrucció”, ha detallat.

“Som els forjadors de les aliances àmplies que permeten avançar cap a la República”, ha prosseguit, posant Lleida com a exemple. I si a la Diputació de Barcelona això no ha estat possible, és perquè “els de sempre s’han aliat perquè segueixin manant els de sempre”, ha denunciat el candidat. “Ara, després de 80 anys, tenim l’oportunitat de tenir una presidència republicana a la Generalitat; necessitem la màxima força per evitar pactes com el de la Diputació o el que va impedir que Ernest Maragall fos alcalde a Barcelona”, ha alertat. “Som els únics que podem treballar per a la independència i la justícia social alhora i cap pacte de la vergonya podrà frenar aquesta marea republicana”, ha reblat.

Oriol Junqueras parla amb Agnès Lladó i Mireia Ingla a l'entrada de la seu nacional d'Esquerra Republicana, a Barcelona / Marc Puig

Junqueras: “Ens tanquen a les presons i imposen una data que no és la millor perquè ens tenen por”

El president d’Esquerra, ja en el seu segon acte electoral després d’haver pogut sortir de la presó en tercer grau, ha denunciat que “ens han imposat” la data del 14F “per jugar amb la nostra por, perquè saben que només encomanant-nos por ens poden guanyar; per això ens tanquen a les presons i imposen una data que no és la millor, perquè tenen por de la gent, de les nostres paraules, de la nostra acció de govern, i que la gent en sigui conscient, s’empoderi i voti en llibertat per construir un món millor”. Però davant d’això, ha fet una crida a la participació: “La millor eina que tenim per demostrar que tot allò que fan per encomanar-nos por és inútil és que nosaltres guanyem, perquè quan nosaltres guanyem, guanya tot el país, perquè ens assemblem al país”, ha evidenciat.

També ha demanat que ningú caigui en “les provocacions i el desànim dels de sempre”. “Volen convèncer la nostra societat que no ens en sortirem, volen contagiar les seves incapacitats i els seus vicis”, ha afirmat. I ha posat un exemple: “Es posen molt nerviosos i es desesperen quan explico que Esquerra Republicana té 90 anys d’història i cap cas de corrupció perquè ells això no ho poden dir, tenen casos de corrupció per parar un tren”, ha constatat. Pel president d’Esquerra, “és molt important que els vots republicans d’aquest país i els que volen tenir un govern útil, decent i honrat a la Generalitat vagin a Esquerra Republicana”.

Lleida, Figueres i Sant Cugat, exemples del lideratge republicà al costat de la gent

A l’acte també hi havia l’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, que s’ha reivindicat com el primer alcalde republicà de Lleida des de la Guerra Civil i ha defensat el lideratge basat en “l’honestedat, la transparència i el diàleg” que fa Esquerra des de les seves 360 alcaldies. “Els 90 anys d’història impol·luta d’Esquerra ens donen aval i maduresa per liderar consensos des del progressisme i el sobiranisme; no ens espanten els grans acords per encarar un futur que volem millor”, ha afegit amb orgull. I referint-se a la crisi sanitària i socioeconòmica actual, ha afirmat que “el moment és greu”, però “som al costat de la gent; sempre hi hem estat”.

En la mateixa línia, l’alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó, ha posat l’accent en què l’objectiu del municipalisme republicà és “resoldre els problemes de la gent, donar resposta a les necessitats dels més vulnerables, ser útils”. També ha posat en valor les polítiques “socials, transformadores i feministes” d’Esquerra, amb les quals “hem acabat amb governs de dretes i Figueres n’és un exemple”.

La batllesa de Sant Cugat, Mireia Ingla, també ha destacat que, després de més de 30 anys de governs convergents, al seu municipi els republicans van acumular forces per “passar pàgina” i “deixar de ser una ciutat elitista per ser la ciutat de tothom”. “Hem vingut a transformar, lluitar contra les desigualtats, contra la corrupció, el feixisme i el masclisme”, ha asseverat, sense deixar-se el compromís d’afrontar l’emergència climàtica.