El president de la Generalitat, Pere Aragonès, aquest divendres al Parlament. MARC PUIG

El President de la Generalitat reitera que malgrat els “dubtes” a Junts continuarà donant resposta “als problemes urgents” de la gent “i també els problemes estructurals, com el conflicte amb l’Estat”

“Trasllado el meu compromís que continuaré defensant les institucions, amb un Govern centrat 100% en els problemes de la ciutadania, en un projecte dirigit al conjunt del país. A donar resposta als problemes urgents de la ciutadania i també els problemes estructurals, com el conflicte amb l’Estat”. Aquest ha estat el missatge que ha llançat aquest divendres el President de la Generalitat, Pere Aragonès, des del faristol del Parlament de Catalunya.

El President ha recordat que el país viu moments “molt complicats” pels problemes econòmics i energètics, i com estan patint les famílies, les empreses i els serveis públics. “Qüestions com aquestes són a les que la ciutadania ens demana que hi donem resposta, que estiguem centrats en això i no en les qüestions que ens afecten als partits”, ha assegurat.

Per això, ha reclamat a Junts que “resolgui els seus dubtes amb la màxima celeritat”. “Ho devem a la ciutadania”, ha avisat.

Aragonès ha reiterat la seva aposta perquè “el Govern actual pugui continuar”. “Però sobretot per continuar servint la ciutadania amb un Govern compactat que doni resposta als reptes actuals”, ha puntualitzat. El President ha afirmat tenir “molt present” el sentit del que representen les institucions del país, unes institucions “que van costar molt de recuperar i que ens van suspendre amb el 155”. “Han d’estar sempre en marxa, focalitzades 100% en resoldre els problemes de la ciutadania i del país”, ha conclòs.

"Les institucions van costat molt de recuperar i han d'estar sempre en marxa"
Pere Aragonès President de la Generalitat de Catalunya

Vilalta: “La lleialtat a Catalunya s’exerceix amb responsabilitat des de les institucions”

La portaveu del grup parlamentari d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha alertat que “la lleialtat a Catalunya s’exerceix amb responsabilitat des de les institucions”. “És a dir, ser al costat de la gent de forma útil”, ha incidit.

“I això és el que hem fet”, ha sentenciat, posant com exemple el pla de 300 milions d’euros per combatre la inflació que presentat pel President Aragonès al Debat de Política General i l’Acord de Claredat per a fer possible un referèndum efectiu.

“Li donem les gràcies perquè, malgrat el soroll, vostè se centra en allò que és important, necessari i imprescindible: parlar i treballar pel benestar de la ciutadania, de com som útils i com fem avançar el país en el dia a dia, en les transformacions i en l’horitzó republicà”, ha transmès al President la portaveu republicana.

Etiquetes