Aragonès anuncia la creació del salari mínim de referència a Catalunya per combatre la precarietat laboral

El vicepresident del Govern impulsarà aquest augment en la renda dels treballadors amb el consens dels sindicats, patronals i agents socials del país

Combatre la precarietat laboral és un dels objectius del Govern de la Generalitat. El vicepresident del Govern i conseller d’Economia, Pere Aragonès, ha anunciat aquest matí la creació d’un salari mínim de referència a Catalunya, una proposta que es contempla en el Pla de Govern, amb l’objectiu de “combatre la feminització de la pobresa i la precarietat laboral”. Segons Aragonès, una de les eines per arribar a fixar aquest salari mínim “és fer una acord estratègic de país” amb els sindicats, patronals i agents socials.

El fet que el salari mínim espanyol actual, fixat en 900 euros mensuals, no té en compte el cost de la vida dels diferents territoris i després de la devaluació salarial produïda a causa de la crisi econòmica; han portat al Govern a actuar. Aragonès vol capgirar aquesta situació amb un acord per impulsar el càlcul del salari mínim de referència català en termes de cost de vida i equitat salarial. “Si el salari mínim de l’Estat és insuficient, avancem via concertació i via negociació col·lectiva a un salari mínim de referència a Catalunya més elevat. És possible fer-ho i fer-ho sense afectar a la competitivitat”, ha detallat el vicepresident del Govern.

Avancem cap a un salari mínim de referència a Catalunya més elevat. És possible fer-ho i fer-ho sense afectar a la competitivitat
Pere Aragonès Vicepresident del Govern i conseller d'Economia

En el marc de la presentació de l’Informe anual de l’economia catalana el 2018 a la seu de la Creu Roja, Aragonès ha reconegut que el Govern, des d’un punt de vista competencial, amb un decret llei, no pot aprovar aquest salari mínim, “però aquest país pot fer-ho a través del consens social quan des de l’Estat espanyol no s’ha arribat fins on volíem”. En aquest sentit, el vicepresident ha afegit que, “davant la irresponsabilitat d’un Estat que incompleix sistemàticament les seves obligacions, aquest Govern continuarà governant i treballant per reduir les desigualtats i perquè cap ciutadà quedi enrere”.

Així, es preveu que, perquè el salari mínim de referència prosperi, a través del Consell de Relacions Laborals, es convoquin en les properes setmanes els agents socials, sindicats i patronals per debatre els resultats del càlcul i iniciar un procés de concertació social.

Etiquetes