Aragonès: “Des del Govern som conscients de l’esforç que han fet els treballadors públics i treballem per donar-hi resposta”

El vicepresident del Govern i conseller d’Economia ha donat a conèixer avui les primeres mesures que es recullen en la proposta de pressupostos de la Generalitat pel 2019

El vicepresident del Govern i conseller d’Economia, Pere Aragonès, ha explicat que són molt "conscients de l’esforç que han fet els treballadors públics del nostre país en els darrers anys” i ha afegit que des del Govern treballen "per donar-hi resposta”. Així mateix, el vicepresident ha afegit que seguiran amb la línia iniciada per Oriol Junqueras al capdavant d’Economia: "Ho vam fer amb els pressupostos de 2017, ho hem estat fet amb la incorporació de 7.000 nous docents en els tres darrers cursos. Ho estem fent també amb l’estabilització de plantilles. La voluntat és que en el proper exercici hi pugui haver oposicions de docents de 5.000 docents”, ha detallat.

En aquest sentit, Aragonès ha enumerat algunes de les mesures que s’inclouen en la proposta de pressupostos de la Generalitat per l’any que ve i que espera que es puguin aprovar:

• En seguretat, la proposta de pressupost incorpora la convocatòria de 750 places de Mossos d'Esquadra, 250 de bombers i inversions per actualitzar els materials i equipaments dels dos cossos d’emergència i de seguretat.
  • En educació, s’incorpora a la proposta de pressupost la qüestió del finançament de l’escola bressol, dels 0 als 3 anys.
  • Continuant en educació, també s’inclou el desplegament d’escola inclusiva.

Pere Aragonès Vicepresident del Govern i conseller d'Economia

Aragonès ha desglossat aquestes propostes després d’iniciar una ronda de contactes amb els grups parlamentaris, avui amb el grup de Catalunya en Comú Podem, per presentar el projecte de pressupostos de la Generalitat.

Aquestes mesures anunciades avui se sumen als 100 milions d’euros destinats a salut que també va explicar el vicepresident Aragonès. Unes partides que serviran per millorar les condicions laborals del personal mèdic i reduir la pressió assistencial dels professionals de l’atenció primària.