El vicepresident i conseller d'Economia, Pere Aragonès, i el conseller d'Educació, Josep Bargalló, en un centre educatiu a Breda / ACN

El vicepresident i conseller d'Economia, Pere Aragonès, ha reafirmat el seu compromís amb la inversió pública i el no a les retallades

Estem centrats en preparar-nos per al curs vinent, perquè serà un curs important”, ha afirmat el vicepresident i conseller d’Economia, Pere Aragonès. Ho ha fet des de l’escola d’un centre educatiu de Breda, que ha reprès l’activitat després d’haver entrat en fase 2. “El curs que ve haurem de fer front a la normalitat provocada pel coronavirus”, ha advertit el vicepresident, “una normalitat que trastocarà les escoles com les hem conegut fins ara”.

Per fer front a aquest canvis, Aragonès ha destacat la importància de disposar de “tots els recursos” necessaris. De fet, el vicepresident ja ha anunciat que “anirem a batallar els recursos on faci falta”, i ha posat de manifest que la “centralitat que es va donar en l’ámbit de la Salut i residencial”, s’ha traslladat també a l’àmbit educatiu. “Després del gran esforç sanitari ve el gran esforç educatiu”, ha sentenciat Aragonès.

En aquest sentit, el vicepresident ha detallat quins són els propers passos per fer front a les noves necessitats educatives: “primer, cal definir els espais necessaris, els espais que hi haurà en cada centre segons les indicacions de l’àmbit sanitari”, ha explicat Aragonès. “A partir d’aquí, podrem conèixer quines són les necessitats concretes de professorat”, ha seguit el vicepresident, assenyalant que “és evident que la necessitat serà molt gran, però la quantificació exacta la tindrem en les properes setmanes”. Serà llavors, ha acabat Aragonès, “quan podrem determinar la quantitat exacta de recursos necessaris”.

Preguntat per quina serà la font d’aquests recursos, Aragonès ha recordat el seu compromís amb la inversió pública: “nosaltres ja vam decidir que als Pressupostos de 2020 no hi haurà cap retallada”. Precisament, ha volgut remarcat el vicepresident, “el que ara necessitem és que hi hagi més rescursos públics, més sanitaris i més docents”. En aquesta línia, Aragonès ha assegurat que els resursos provindran del “Fons de les Comunitats Autònomes, que vam proposar i que està en marxa”, així com de “la participació de la Generalitat en els fons europeus”.

L’escola és una eina de compromís i funció social”, ha declarat Aragonès, que no ha volgut acabar sense agrair la feina feta per tota la comunitat educativa durant l’emergència del coronavirus: “en nom del Govern de Catalunya, un agraïment sincer a tot l’alumnat, mares i pares dels centres, i, especialment, a tot el professorat del país”.