El candidat a la presidència, Pere Aragonès, acompanyat per Carme Forcadell, Dolors Bassa, Roger Torrent, Raquel Sans, Marta Vilalta i Jenn Díaz, aquest matí, a la presentació de les propostes d'igualtat / Marc Puig

Carme Forcadell, Dolors Bassa i Jenn Díaz destaquen la importància de la creació de la Conselleria d’Igualtat i Feminismes per aplicar totes les polítiques amb perspectiva de gènere

Un govern 100% feminista i compromès amb la igualtat d’oportunitats. Aquest és el compromís d’Esquerra Republicana, que, aquest matí, de la mà del cap de llista i candidat a la presidència de la Generalitat, Pere Aragonès, ha desgranat les propostes en matèria d'igualtat: “Al costat de les polítiques feministes, hi ha d’haver acompanyament en la corresponsabilitat dels serveis públics, per exemple en l’àmbit educatiu. Per això, incorporem la gratuïtat dels 0 als 3 anys, que ha de permetre acompanyar la criança compartida si volem situar la vida al centre”.

Aragonès ha explicat que aquesta proposta s'aplicarà de forma progressiva: "Passarem del cofinançament a la gratuïtat perquè totes les nenes i nens d’aquest país han de tenir igualtat d’oportunitats”. El candidat ha assegurat que aquesta mesura "beneficiarà 100.000 nenes i nens, no és una educació obligatòria però sí universal i, per tant, ha de ser gratuïta”, ha remarcat.

El candidat republicà també ha detallat els eixos de la Conselleria d’Igualtat i Feminismes que els republicans crearan si governen. “Cal assegurar un comandament únic que vetlli per assegurar que les polítiques d'igualtat i feminisme són presents a tot arreu i a tota hora. I per fer-ho possible el meu Govern tindrà sí o sí una Conselleria d'Igualtat i Feminismes, per elevar aquestes polítiques al rang de Conselleria”, ha sentenciat Aragonès.

És essencial feminitzar la política i les institucions catalanes. I d’això van les propostes que presentem
Carme Forcadell
 Dolors Bassa durant la seva intervenció / Marc Puig

“La nostra aposta per la Conselleria d'Igualtat i Feminismes és una aposta per una mirada global i transversal a través d'una conselleria que ha de ser motor de canvi i transformació social. És una aposta per un Govern 100% feminista i que posa la vida al centre. Hem de tenyir de lila totes les polítiques del Govern”, ha afirmat el candidat.

Per la seva banda, la presidenta Carme Forcadell ha assegurat que “és essencial feminitzar la política i les institucions catalanes. I d’això van les propostes que presentem avui. Unes propostes que tenen com a objectiu transformar les institucions catalanes”. Forcadell també ha destacat que les propostes “milloren el dia a dia de la gent, per ser útils, avui, a la ciutadania de Catalunya, però també són propostes que van més enllà. Que ens han de servir per construir una República d’oportunitats, de dones i homes lliures i iguals”, ha afegit.

Al seu torn, Dolors Bassa ha fet una crida a la participació aquest 14 de febrer: “no hem triat aquesta data però hem de votar. Hem de votar per la llibertat, la República, la independència i per les polítiques feministes i d’igualtat”. A més, ha destacat l’essencialitat dels serveis socials i de cures, un sector molt feminitzat i, a la vegada, precaritzat, que durant la pandèmia s’ha demostrat imprescindible i que per això cal: “Avançar i replantejar les jornades laborals, la gestió del temps i la conciliació; elevant les polítiques feministes i d’igualtat per sobre de tot”, ha conclòs.

Jenn Díaz durant la seva intervenció / Marc Puig
El 14F ens hi juguem molt, i les persones que patim masclisme, lgtbifòbia i racisme hem de votar en clau de futur, perquè ens hi va la vida
Jenn Díaz Candidata per Barcelona al Parlament

La diputada i candidata per Barcelona, Jenn Díaz, ha afirmat que “el 14F ens hi juguem molt, i les persones que patim masclisme, lgtbifòbia i racisme —o tot alhora— en aquestes eleccions hem de votar en clau de futur, perquè ens hi va la vida”. I ha desglossat els eixos del programa en matèria d’igualtat basat en polítiques transversals i transformadores que tinguin capacitat d’incidir en tots els departaments de la Generalitat.” I això ho farem elevant les polítiques feministes i enfortint-les amb una estructura de Govern i amb la creació d’una conselleria”.

Díaz també ha parlat de fer polítiques públiques antiracistes, d’apostar per la conciliació i d'equitat territorial pel que fa a violència masclista i drets reproductius: “tots els esforços hauran d’anar en la mateixa línia: que, visquis on visquis, tinguis les mateixes oportunitats".

"I per acabar: la prevenció. La clau del futur sabem que és a l’escola pública. Durant els propers tres anys quedarà implantada definitivament i a tot el país l’educació sexual i afectiva als centres educatius”, ha indicat Díaz.

Per últim, Aragonès ha recordat que no hauria de ser un luxe que Carme Forcadell i Dolors Bassa siguin ponents en un acte: “Hauria de ser un dret que poguessin fer totes les seves activitats en llibertat i no en tercer grau, que és un compliment de la pena”, ha denunciat.