El Vicepresident del Govern, Pere Aragonès, acompanyat per la diputada del Parlament de Catalunya Najat Driouch, el Portaveu del grup municipal a l'ajuntament de Barcelona, Ernest Maragall, la diputada al Parlament Europeu, Diana Riba i, Secretari de Treball i Política Econòmica del partit , Jordi Castellana / Foto: Marc Puig

Aragonès: “Amb 90 anys d'història, Esquerra Republicana sempre ha estat compromesa amb l'economia social i el cooperativisme”

Esquerra Republicana s'ha reunit amb l'Associació d'Economia Social de Catalunya per signar el pacte de l'Economia per la Vida. Un document impulsat també per la Confederació de Cooperatives de Catalunya i la Taula del Tercer Sector que proposa un model econòmic des de la visió social i solidaria.

El vicepresident del Govern i coordinador nacional del partit, Pere Aragonès, ha destacat que amb 90 anys d'història, Esquerra Republicana sempre ha estat “compromesa amb l'economia social i el cooperativisme" i que ve de la naturalesa de la formació política “assumir els principis de l'economia social i solidària”.

L'economia per la vida és un canvi de paradigma del model d’economia que coneixem, és un model que reparteix guanys, oportunitats i riquesa, gestionat democràticament des de la proximitat. “L’economia no és un sistema al servei del guany i del capital, sinó un sistema al servei del benestar de les persones”, ha afegit Aragonès.

En l'acord signat, els republicans es comprometen a impulsar diferents accions a la propera legislatura:

1. Situar l'Economia per la Vida com una prioritat.
  2. Impulsar instruments legislatius per tal que la legislatura vinent s'impulsi una llei de l'economia social i solidari a Catalunya.

El vicepresident del Govern ha destacat que el Pla de Reactivació Econòmica i Social, impulsat pel Govern de Catalunya, ja situa l’Economia per la Vida -els sectors de l'atenció a les persones, de la salut, de les cures, de l'àmbit alimentari i de producció de proximitat- com “una de les prioritats en aquestes polítiques de reconstrucció".

Per altra banda, el republicà ha ressaltat la importància i l'oportunitat que té Catalunya amb el pla "Next Generation" de fons europeus: "se'ns obra una finestra no només com a país, sinó també per les iniciatives socials i econòmiques basades en l'atenció de les persones, des del cooperativisme fins al tercer sector".

El vicepresident ha acabat la compareixença fent una crida a la resta de formacions polítiques que concorreran a les eleccions a sumar-se i signar aquests acords de l'economia social i solidària per "treballar plegats aquest àmbit en la propera legislatura".