El president de la Generalitat, Pere Aragonès, aquest dimecres al Parlament. MARC PUIG

El President de la Generalitat trasllada respecte al procés intern de Junts i aposta perquè decideixin quedar-se a l’Executiu “implicats al 100%, amb corresponsabilitat, respecte mutu i màxima lleialtat institucional”

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha tornat a estendre la mà de l'acord aquest dimecres a Junts per Catalunya durant la sessió de control al Parlament expressant la seva voluntat perquè el govern de coalició segueixi. “Vull que aquest Govern continuï”, ha afirmat Aragonès, que s’ha mostrat convençut que “hi ha marge per arribar a acords”. “Estic convençut que hi ha marge per arribar a acords en els tres àmbits que posen sobre la taula, ho vaig dir durant el debat de política general i ho torno a dir”, ha expressat.

En aquest sentit, ha posat com a exemple la coordinació a les cambres parlamentàries del Congrés i el Senat en tot allò que tingui relació amb la defensa de les actuacions del Govern: “Amb la voluntat d'acordar hi poden comptar”, ha dit, sempre “tenint en compte que un grup no es pot imposar a l'altre”. “Hem de poder abordar totes les qüestions a debat en condicions”, ha precisat Aragonès, que ha mostrat el seu “respecte” pel procés intern dels socis de govern.

Catalunya necessita un Govern estable, dedicat a servir la ciutadania”, ha avisat el President. “Espero que la decisió sigui quedar-se, implicats al 100%, sense dubtes, amb coresponsabilitat, respecte mutu i màxima lleialtat institucional”, ha afegit.

Jové: “Urgeix un Govern que actuï amb determinació i cohesió”

En la mateixa línia, el president del grup parlamentari d’Esquerra Republicana, Josep Maria Jové, ha recordat que l’independentisme “ha avançat” quan “ha estat al costat de la gent i els seus problemes”. “Perquè si per algú és especialment complicada la situació és per a la ciutadania d’aquest país”, ha dit, posant com a exemple la “inflació disparada”, que l’atur segueix pujant i que ens trobem a les portes d’un hivern difícil degut a la crisi energètica i de preus.

Davant d’això, Jové ha reivindicat el “patriotisme social com a motor de construcció nacional”, i ha recordat la importància de “propostes socials que acompanyin l’avenç nacional del país”. “Urgeix un govern que actui amb determinacio i cohesió, perquè els reptes son enormes i les decisions, inajornables”, ha conclòs.