El vicepresident Pere Aragonès, durant la cloenda del Congrés Nacional del Jovent Republicà / Jovent Republicà

Des del Congrés Nacional del Jovent Republicà, el vicepresident també ha reclamat que tots els demòcrates plantin cara a la repressió per defensar els drets i les llibertats

Aquest cap de setmana el Jovent Republicà ha celebrat el seu 28è Congrés Nacional. En la seva cloenda, el vicepresident del Govern i adjunt a la presidència d’Esquerra Republicana Pere Aragonès ha posat de manifest la lluita del partit contra la precarietat des de totes les institucions. “Des del Govern plantem cara a la precarietat, treballem per a tothom i ho volem fer encara més amb els pressupostos”, ha afirmat. El vicepresident i conseller d’Economia ha explicat que als comptes de l’executiu hi hauran punts d’inflecció clars per revertir les retallades en temes com l’habitatge, l’atur juvenil o les taxes universitàries. “La independència és l’única eina per plantar cara a la precarietat i construir una societat justa i amb igualtat d’oportunitats”, ha reblat Aragonès.

Els joves farem pagar un preu tan alt per la repressió que serà inassumible per l’Estat espanyol, que mai podrà tornar a dir a ulls del món que és una democràcia
Pau Morales Portaveu del Jovent Republicà

Aragonès també ha fet una crida a tots els demòcrates a plantar cara a l’onada reaccionària “que va contra l’independentisme, contra joves que no han fet res més que protestar i mobilitzar-se, com la Tamara, l’Adri o el Valtònyc, i contra els presos i exiliats polítics” i ha afegit que “si avui no ens plantem, demà aniran cap a les altres forces de progrés, com l’ecologisme, el sindicalisme o el feminisme”. “Defensar avui la fi de la repressió és defensar els drets i les llibertats”, ha afirmat.

L’adjunt a la presidència dels republicans no ha volgut deixar d’agrair la feina diària del jovent des dels carrers: “el Jovent Republicà sou l’orgull i l’esperança del país; vau fer possible l’octubre passat defensant els valors de llibertat, republicanisme i llibertat”.

Pau Morales ha estat reelegit com a portaveu del Jovent Republicà / Jovent Republicà

En el seu torn, Pau Morales, que ha estat reelegit com a portaveu de l’organització, ha afirmat que quan el Jovent Republicà mira enrere “agafa forces per continuar endavant” i ha sigut contundent: “ho volem tot. Hem vingut a guanyar, perquè només si fem que els joves guanyin, tindrem la llibertat”. Morales ha assegurat que “els joves farem pagar un preu tan alt per la repressió que serà inassumible per l’Estat espanyol, que mai podrà tornar a dir a ulls del món que és una democràcia”.

El Congrés Nacional de les joventuts d’Esquerra Republicana, celebrat a Vic, ha comptat amb la participació d’uns 500 joves, esdevenint el més massiu de les organitzacions juvenils del país.