Aragonès, durant el transcurs de l'acte. GERARD MAGRINYÀ

El president de la Generalitat i coordinador nacional d’ERC ha reivindicat també la feina del seu govern: “el futur republicà ja és una realitat del present, ja l’hem començat a escriure”

Esquerra Republicana ha celebrat avui l’acte Escrivim el futur republicà a Palamós amb l’objectiu de reivindicar les línies estratègiques del seu projecte i, alhora, apostar per la col·laboració i la feina compartida amb els municipis. Amb aquestes dues línies, la formació ha destacat la importància de continuar treballant en la lluita dels valors feministes, ecologistes, socials i democràtics.

L’acte ha comptat amb la presència del president de la Generalitat i coordinador nacional d’Esquerra Republicana de Catalunya, Pere Aragonès, la secretària general adjunta i portaveu del partit, Marta Vilalta, i l’alcalde de Palamós, Lluís Puig. Entre més d’un centenar d’assistents, també hi havia militants i càrrecs electes de la comarca del Baix Empordà i demarcació Girona.

Aragonès ha començat reivindicant que “el futur republicà ja és una realitat present, el futur republicà ja l’hem començat a escriure”. “La feina de l’alcalde Lluís Puig resumeix la feina que estem fent arreu del país”, ha destacat. En aquest sentit, el president ha agraït la imprescindible col·laboració dels ajuntaments en l’impuls de les polítiques transformadores que, per exemple, en l’àmbit de l’educació, han permès la gratuïtat de l’infantil 2 a les escoles bressol.

En aquesta línia, Pere Aragonès ha defensat el paper del seu govern: "nosaltres treballem per posar les institucions al servei de la majoria expressant un clar compromís contra la corrupció, el pitjor atac que poden patir els recursos públics” i ha advertit: “a la Catalunya independent la corrupció ni hi té ni hi tindrà lloc".

Finalment, el president ha reconegut el suport rebut per l’alcalde de Palamós i els veïns i veïnes del municipi, així com un especial agraïment per als cossos de seguretat i emergències que estan treballant incansablement en prevenció i extinció d’incendis.

Per la seva banda, la secretària general adjunta i portaveu d’ERC, Marta Vilalta, ha intervingut fent valer “l’art de la política com una eina col·lectiva, per garantir la igualtat d’oportunitats i els drets per a tothom”. La portaveu del partit ha constatat que “a ERC sempre hi som, des dels inicis de la República, reconstruint la democràcia, sempre i a tot arreu, malgrat la repressió i les amenaces” i la importància del partit republicà com a “principal constructor de consensos”. Vilalta també ha recordat que “el camí es fa caminant. No només a les xarxes socials, sinó picant pedra i fent polítiques transformadores i cohesionadores”.

Vilalta ha defensat també les quatre transformacions republicanes i ha sostingut: “davant de la vella política, d'aquesta sociovergència que sembla quedar lluny, però que quan pot tornar, polítiques transformadores i republicanes com les que liderem des del govern amb les quatre transformacions: feminista, ecologista, social i democràtica".

Finalment, l’alcalde de Palamós, Lluís Puig, ha reivindicat el model de municipi amb el qual estan treballant i volen continuar treballant: “apostem per un model de municipi dinàmic amb la promoció de la proximitat de la nostra mar i la nostra terra, així com dels valors patrimonials, l’accés a la cultura i el lleure actiu. Un model de municipi que, a la vegada, és sostenible econòmicament i respectuós amb el medi ambient”.