El vicepresident del Govern, Pere Aragonès, i la candidata a revalidar l'alcaldia de Sant Vicenç dels Horts, Maite Aymerich

El vicepresident del Govern també ha denunciat que Ciutadans hagi pactat amb Vox a Andalusia: “els ho hem de recordar cada dia, encara que ho intentin amagar. Nosaltres, en canvi, sempre combatrem l’extrema dreta”

El vicepresident del Govern, Pere Aragonès, ha advertit que si el govern espanyol vol garantir la seva estabilitat, “ha d’afrontar una negociació política sobre el futur de Catalunya”, un futur que “només podran decidir els catalans i catalanes”, i ha de “demostrar amb gestos clars que rebutja la via repressiva”. Ho ha fet en un acte a Sant Vicenç dels Horts, on també ha respost a Miquel Iceta, que ahir va proclamar que és impossible que Esquerra voti en contra dels pressupostos espanyols: “el que és impossible és que més de 2 milions de persones que volem la independència desapareguem i ens oblidem dels presos polítics i dels exiliats”.

El vicepresident ha constatat que “el PSOE exigeix que li aprovem els pressupostos perquè, si no, vindrà Vox, però Vox ja el tenim aquí, com a acusació popular als nostres líders. En lloc de ser els acusadors, haurien d’estar al banc dels acusats”. També ha lamentat que ara que han començat a “esquerdar el patriarcat”, l’extrema dreta guanyi força, i ha denunciat que Ciutadans hagi pactat amb la formació d’ultradreta a Andalusia: “els ho hem de repetir cada dia, encara que ho intentin amagar. Nosaltres, en canvi, sempre combatrem l’extrema dreta”.

La República que volem construir té nom de dona i només amb les dones al capdavant serà possible
Pere Aragonès Vicepresident del Govern

A Sant Vicenç dels Horts també han intervingut la consellera de Justícia, Ester Capella, la diputada Jenn Díaz i la candidata a revalidar l’alcaldia, Maite Aymerich, que ha reivindicat el “projecte just, feminista i de progrés” que va engegar amb Oriol Junqueras per “convertir Sant Vicenç en una ciutat republicana”. El vicepresident ha subratllat que “la República que volem construir té nom de dona i només amb les dones al capdavant serà possible”. “És una República que té els fonaments als ajuntaments i la igualtat, la llibertat i la fraternitat per bandera. És una República per a tothom”, ha conclòs.