Pere Aragonès durant la roda de premsa / ACN

El president del grup parlamentari, Sergi Sabrià, i la portaveu republicana, Marta Vilalta, coincideixen en què la decisió de la justícia Alemanya és un “revés” per a Llarena i demanen la immediata posada en llibertat de les preses i presos polítics catalans

El vicepresident del Govern i conseller d’Economia, Pere Aragonès, s’ha mostrat clar i contundent pel fet que la justícia alemanya hagi pres la decisió d’extradir Carles Puigdemont per malversació i no per rebel·lió: “Acusar de rebel·lió al Govern català és un despropòsit. La instrucció del jutge Llarena no passa la prova de cotó en les jurisdiccions europees”. Aragonès també ha recordat que “sempre hem dit que el delicte de rebel·lió és inexistent”, per la qual cosa la decisió d’avui demostra que "mantenir en presó preventiva a Oriol Junqueras, Carme Forcadell i la resta de dirigents, no s’aguanta per enlloc i que el delicte de rebel·lió hauria de decaure”.

Pel que fa l’acusació de malversació, el vicepresident ha assegurat que "també hauria de caure perquè la investigació de la Guàrdia Civil es basa només en despeses genèriques i documents que no són pagaments efectuats”.

Pel delicte de rebel·lió, que nosaltres sempre hem dit que és inexistent, mantenen la presó preventiva. La decisió d’avui demostra que el delicte de rebel·lió hauria de decaure
Pere Aragonès Vicepresident del Govern i conseller d'Economia

Per la seva banda, el president del Grup Republicà, Sergi Sabrià, ha deixat clar que la deliberació del tribunal alemany suposa “un nou revés de la justícia alemanya a Llarena”. I ha afegit: "El relat inventat de la justícia espanyola comença desfer-se: no hi ha rebel·lió perquè mai hi ha hagut violència”, ha sentenciat Sabrià.

La portaveu republicana, Marta Vilalta, també s’ha manifestat de forma contundent recordant que "no hi ha hagut violència, tampoc hi ha malversació, es recorrerà i acabarem guanyant”.

Tant Sabrià com Vilalta coincideixen en què la decisió de la justícia alemanya “en un sistema realment democràtic, hauria de suposar la immediata llibertat dels presos polítics catalans”. “Estan tancats de forma arbitrària i injusta”, ha assegurat la portaveu d’Esquerra.

Sergi Sabrià Portaveu del Grup Republicà al Parlament de Catalunya

Així mateix, el president del Parlament, Roger Torrent, ha qualificat la resolució del tribunal d’Alemanya com “una nova demostració de la falsedat del relat construït per Llarena”. Torrent també ha destacat que “mai hi va haver ni violència ni rebel·lió” i ha exigit l’alliberament dels presos polítics i el retorn dels exiliats.

Per últim, el conseller d’Exteriors, Ernest Maragall, també s’ha mostrat en la mateixa línia. Maragall ha considerat que la resolució del Tribunal de Schleswig-Holstein “és una ordre de llibertat per a Oriol Junqueras, Raül Romeva i la resta de presoners i exiliats”. En un tuit el conseller ha preguntat "fins quan està disposada la justícia espanyola a aguantar la farsa?”, i ha reiterat que “seguirem explicant-nos a Europa".