Suport incondicional d’Esquerra Republicana als companys processats al jutjat 13 per l’1-O

Una delegació de Govern, diputats i món local republicà es concentren a les portes de la Ciutat de la Justícia i reclamen omplir omplir la Caixa de Solidaritat

Esquerra Republicana s’ha bolcat en donar suport als companys processats per l’1-O al jutjat d’instrucció número 13 de Barcelona, una quinzena dels quals han hagut de comparèixer aquest divendres perquè se’ls notifiqués la interlocutòria de processament.

Consellers, diputats, candidats a les eleccions i món local d’Esquerra s’ha desplaçat davant de les portes de la Ciutat de la Justícia per acompanyar-los davant d’una nova mostra de la repressió injusta.

Al capdavant de la comitiva, el vicepresident del Govern, Pere Aragonès, ha emmarcat aquest procediment dins “la causa general contra l’independentisme”, que també es jutja al Suprem, a l’Audiència Nacional i al TSJC. “Hi ha deliberadament una fragmentació de la causa que genera indefensió”, ha afegit. És en aquest context que ha fet una crida a la ciutadania per ajudar a omplir la Caixa de Solidaritat per ajudar-los a fer front a la fiança.

Al seu torn, el candidat d’Esquerra al Congrés a les eleccions d'aquest diumenge, Gabriel Rufián, ha assegurat que el debat polític “no és només” sobre independència i llibertat del país. “Sinó que també estem defensant la democràcia i els drets civils, nacionals i socials de tothom. Qui serà el següent? Qualsevol que suposi una amenaça al règim del 78, que està en absoluta descomposició”, ha afirmat.