Les dones d'Esquerra es conjuren per una República feminista amb igualtat de drets i llibertats

Cambrils ha acollit aquest dissabte la trobada anual de l'assemblea de Dones d'Esquerra, aquest any marcada per l'empresonament de l'expresidenta del Parlament, Carme Forcadell, i l'exconsellera Dolors Bassa, i l'exili de la secretària general del partit, Marta Rovira, i de l'exconsellera Meritxell Serret. La trobada ha reunit al voltant de 300 participants.

Tant Forcadell, com Bassa, Rovira i Serret han estat molt presents aquest dissabte a l'assemblea de Dones d'Esquerra, que s'ha fet a Cambrils. Les dues primeres, amb sengles cartes escrites des de les presons i que s'han llegit a l'assemblea, i Marta Rovira i Meritxell Serret amb una intervenció des del seu exili de Suïssa i Bèlgica, respectivament.

La trobada, a les portes de la celebració aquest diumenge del Dia Internacional contra la Violència Envers les Dones, ha estat un crit de denúncia unànime contra les violències que avui encara es mantenen, l'empoderament femení i la convicció que seran les dones les que faran possible la construcció d'una República amb igualat de drets i llibertats per a tothom.

L'acte ha comptat, entre d'altres, amb les intervencions de la vicesecretària general d'Entorn, Gestió del Coneixement i Dones, Mireia Mata, i la consellera de Justícia, Ester Capella. Totes dues han reivindicat la figura de les absents per raons de presó o exili: "Referents del partit, del feminisme i d'Esquerra", ha dit Mireia Mata pensant en Forcadell, Bassa, Rovira i Serret.

L'assemblea ha reivindicat una vegada més el paper de les dones a la política, a Esquerra i en el seu rol fonamental a l'hora de treballar en la construcció de la República", ha dit Mata.

Per la seva banda, la consellera Ester Capella ha dit que l'assemblea de Cambrils era ocasió per "reafirmar-nos en el nostre compromís i en la lluita contra les violències masclistes", i per deixar clar que les dones "volem ser lliures, amb tots els nostres drets". En aquest sentit, s'ha referit a la desprotecció i vulnerabilitat que moltes vegades continuen patint les dones víctimes de violència masclista, fins i tot amb sentències incomprensibles i davant les quals "es fa necessària més formació en perspectiva de gènere", molt principalment des d'aquelles instàncies vinculades a la presa de decisions.

Capella ha insistit en el compromís d'Esquerra pel feminisme i en l'autoexigència, pel que fa a la visibilització creixent de les dones, d'anar més enllà del que puguin fixar les lleis com a base.

Acabada l'assemblea, que ha inclòs la lectura del manifest d'Esquerra amb motiu del 25 de Novembre, bona part de les assistents s'han desplaçat fins a la presó de Mas d'Enric d'El Catllar, prop de Tarragona, on és ingressada l'expresidenta del Parlament, Carme Forcadell. Allà s'hi ha llegit la carta que ella els havia adreçat i s'ha fet una concentració de suport a tots els presos i preses polítics.