El conseller de Governació i Administracions Públiques, Jordi Ausàs, en acabar al compareixença del president del Govern de la Generalitat, José Montilla, s’ha felicitat pel fet que l’executiu català apliqui mesures de control de la despesa també des de l’àmbit de la funció pública.
L’actual situació econòmica requereix una ferma actuació del Govern, que “ha de ser el primer de donar exemple”, ha declarat. En aquest sentit, “el Govern predica amb l’exemple congelant els sous dels alts càrrecs com un gest d’austeritat econòmica”, ha dit Ausàs, que també ha assegurat que no es tracta de copiar mesures d’altres governs sinó d’impulsar iniciatives polítiques que traslladin a la ciutadania un missatge inequívoc que el Govern està treballant per donar solucions als reptes de país, “també en l’àmbit de la funció pública, tant des del que pot ser un gest polític com de mesures concretes encaminades a reduir la despesa en costos de personal”.
Aclariment sobre les dades del personal de l’administració de la Generalitat
Fa uns dies el departament de Governació va emetre un comunicat on s'anunciava que l’administració pública del Govern de Catalunya ha fet front al creixement demogràfic de la població catalana dels últims anys, racionalitzant la despesa i mantenint l’eficiència dels serveis públics. El pressupost del model d'administració públics d'aquest Govern ha registrat un increment del 100% en poc temps.
El Govern ha duplicat la seva despesa en cinc anys, de l’any 2003 al 2008, en què ha passat d’un pressupost consolidat de 16.300 milions d’euros a 34.800 milions d’euros. Aquest augment de recursos ha servit pel desplegament de nous serveis públics, noves competències i del personal necessari per a cobrir aquestes noves demandes.
Governació assegura també que el Govern s’ha caracteritzat per la total transparència pel que fa a la informació sobre el nombre de treballadors que exerceixen a l’administració, les seves funcions i retribucions, unes dades que, a diferència d’anteriors Governs, han estat sempre públiques i a l’abast dels ciutadans, tant a través del web de la Generalitat com en les respostes a les qüestions parlamentàries fetes per l’oposició.
El còmput de personal eventual al desembre de 2003 era de 227, una persona menys que ara en el marc de la meitat del pressupost actual. D’altra banda, l’esforç per reduir l’interinatge els últims tres anys ha estat constant: s’han ofertat un total de 25.867 places.