La secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, en roda de premsa / Marc Puig

La portaveu republicana, Marta Vilalta, ha recordat que demà, 12 d’octubre, els republicans “no tenim res a celebrar”

La vigília del 12 d’octubre, Vilalta ha recordat que els republicans “no tenim res a celebrar amb un estat que commemora com a diada nacional el genocidi contra altres pobles”, i “pel qual l’Estat espanyol mai no ha demanat perdó” ha assegurat.

En aquest sentit, la republicana ha fet memòria que “aquells territoris arrasats són avui estats independents, i no han volgut mai tornar a estar sotmesos a la corona espanyola”. “Com ells”, ha vinculat Vilalta, “Catalunya vol ser el proper estat independent”.

Per això, lluny de celebrar, els republicans “treballem per la independència de Catalunya”, ha assegurat Vilalta: “per trencar amb un estat caduc, basat amb els fonaments del règim del 78, amb una monarquia corrupta i amb una classe política que li tapa les vergonyes”. Així, Vilalta s’ha referit a “les campanes” que sonen aquests dies sobre la possibilitat que “el rei emèrit fugat als Emirats Àrabs” vingui per Nadal. “És un escàndol” diu la republicana.

No als pressupostos de l’Estat

“I és un escàndol que el PSOE, alineat amb la dreta i l’extrema dreta, tanqui files, una vegada i una altra, amb aquest règim”, ha insistit Vilalta. De fet, la republicana s’ha mostrat tant “a les antípodes” del projecte del PSOE, que ha assegurat que “avui Esquerra Republicana votaria no als Pressupostos Generals de l’Estat”.

La portaveu ha afirmat que els republicans “volem explorar al màxim la negociació amb l’estat, també la pressupostària”, amb l’objectiu de “posar el màxim d’eines al servei de la gent i del país”. Ara mateix, però, assegura que “el Gobierno sap que no ha fet els deures” i recorda que “depèn d’ells trobar els suports”. En aquest sentit, Vilalta apunta que els republicans “no tenim informació, i el que ha trascendit a la premsa queda molt lluny del que per a nosaltres és clau”.

Pel que fa als Pressupostos de la Generalitat de Catalunya, Vilalta ha insistit que “no els aprovarem amb el PSC”. “No tindria sentit que aprovessim els pressupostos amb aquells amb qui no hem pactat la legislatura, amb aquells amb qui no compartim consensos”, ha indicat la portaveu. Per això, Vilalta ha afirmat que “s’està treballant” per buscar el suport de la CUP als pressupostos de la Nova Generalitat Republicana, amb qui sí que existeix un acord d’investidura.

Etiquetes