Alba Vergés en roda de premsa / Marc Puig

És la primera vegada que els pacients d’UCI per coronavirus baixen del miler des del passat 25 de març

Avui, 977 persones estan ingressades en llits de crítics per la Covid-19”, ha anunciat la consellera de salut, Alba Vergés, “és el primer dia que les persones crítiques baixen de 1.000 des del 25 de març”. Vergés ha destacat la importància d’aquesta devallada de pacients crítics a les Unitats de Cures Intensives: “Això vol dir que els hospitals poden anar recuperant llits per a altres patologies”.

Estem al 66% d’ocupació sobre els llits de crítics destinats al coronavirus”, ha explicat Vergés, que ho ha calculat sobre el total de llits d’UCI que des del Departament de Salut s’ha aconseguit posar a disposició del sistema sanitari. De fet, com que el nombre de places d’UCI ha sigut ampliada el darrer mes, “la capacitat de llits de crítics per a totes les patologies que entren de normal al sistema sanitari està al 167%”, ha explicat Vergés.

La consellera ha destacat que reduir aquesta xifra ha estat possible “gràcies a l’esforç enorme per part de moltíssima gent”, i que és important que ara “no posen en risc tot aquest esforç”. “Hem de vigilar molt com es comporta l’epidèmia, no podem comprometre la capacitat de crítics una altra vegada amb un rebot”, ha alertat Vergés.

Rectificació del govern espanyol

La consellera Vergés s’ha mostrat satisfeta per la decisió de Pedro Sànchez d’ampliar les sortides dels menors de 14 anys, “acostant-se al treball fet des de la Generalitat”, ha dit. Tot i així, la titular de Salut ha apuntat que “l’objectiu és que quanta menys gent al carrer millor”, “per això calen franges horàries”, ha clos Vergés.

Etiquetes