El diputat al Parlament Europeu, Bernat Joan, ha fet arribar una carta a la Delegació del Parlament Europeu a Madrid en què exigeix una rectificació immediata d'aquesta institució davant el llançament de la plana web del concurs Euroscola, on apareixen dues versions lingüístiques separades (català i valencià) d'un mateix idioma.
Per a Bernat Joan, "és intolerable que en uns moments en què lluitem perquè al Parlament Europeu els catalanoparlants ens puguem expressar en la nostra pròpia llengua (sia quina sia la nostra variant dialectal), aquesta mateixa institució promogui una distinció científicament falsa".
En aquesta línia, el diputat eivissenc ha expressat "la sorpresa i la vergonya que molts sentirien si trobessin una versió en llengua espanyola separada de l'andalusa o d'una en llengua alemanya separada de la versió austríaca".
Joan es pregunta a la carta si ”darrera aquesta iniciativa existeix algun interès ocult o respon a un interès marcadament partidista”.