Bonàs afirma que el PSOE té por d'afrontar la regulació de l'eutanàsia

La diputada al Congrés i portaveu a la Comissió de Sanitat, Rosa Maria Bonàs, ha afirmat avui que el PSOE té "por" d'afrontar la regulació de l'eutanàsia i ha restat credibilitat a la possibilitat apuntada ahir pels socialistes d'estudiar la qüestió en el marc d'una comissió parlamentària.

Bonàs entén que, altrament, al PSOE no li hagués costat acceptar la presa en consideració de la proposició per regular la mort assistida que va defensar ERC el juny en el ple del Congrés.

"Si realment haguessin volgut, ja podríem haver iniciat el procés", ha insistit Bonàs. Per tant, no s’entén per què el PSOE "vol ara obrir una altra vegada el debat quan ja n'hi ha hagut un". "El que vol és demorar la qüestió perquè no hagi de definir-se”, ha dit.

En aquest sentit, ERC prefereix no pronunciar-se sobre el suggeriment realitzat ahir des de l'executiva socialista fins que no es tradueixi en una iniciativa concreta. En qualsevol cas, Bonàs adverteix que si finalment es cosntitueix una comissió d'estudi "igual ens n'anem a la pròxima legislatura".

“El PSOE té por de no tenir majoria absoluta en les pròximes eleccions generals, però en la societat hi ha un consens bastant ampli. Les majories absolutes s'aconsegueixen no prenent decisions que puguin no ser ben rebudes", ha conclòs.