Els vicesecretaris generals Carles Bonet i Carmel Mòdol han denunciat, a través d’un informe elaborat per la vicesecretaria d’estudis, programes i acció sectorial, ”el rentat de cervell que està fent CiU per desmemoritzar l’opinió pública” respecte als 7 anys de pactes amb el PP. En aquest sentit, ha qualificat l’estratègia de ”tècnica malèvola i antidemocràtica” i ha condicionat un possible pacte amb la federació a que Mas i Duran donin garanties de que no entraran en un govern del PP.
El vicesecretari general ha assenyalat que ”quan se’ns pregunta constament què farem considerem que és una pregunta farisaïca mentre CiU no faci una autocrítica sobre què ha fet i doni el convenciment a l’opinió pública que no ho tornarà a fer i que no pactarà perquè Josep Antoni Duran i Lleida sigui ministre o vicepresident del govern espanyol amb el PP”. Per la seva part, Mòdol ha assenyalat que ”ERC ha guanyat la batalla ideològica” perquè Artur Mas està fent el discurs d’ERC i que això representa ”un trencament filosòfic” amb el que CiU ha vingut fent.
Bonet considera que CiU ha muntat una precampanya amb tres objectius: ”desmemoritzar l’opinió publica per aparentar que mai ha tingut res a veure amb el PP”; fer una fugida endavant respecte a les seves propostes, ja que van signar amb el PP que no reclamarien el concert econòmic ni la reforma de l’Estatut; i fer una obsessiva interpel·lació sobre què farà ERC.