Bosch a Margallo: “En acció exterior ni mengen ni deixen menjar”

El portaveu d’Esquerra Republicana-Catalunya Sí, Alfred Bosch, ha defensat aquest dijous l’esmena a la totalitat a la Llei d’Acció exterior del govern espanyol, una llei que és com el ‘perro del hortelano’ que ‘ni menja ni deixa menjar'.

Per a Bosch la llei és ‘una llei que envaeix competències’ i que forma part d’una campanya per ‘assetjar i enderrocar l’acció exterior catalana’. Bosch ha exemplificat els èxits de l’ acció exterior espanyola: ‘les empreses a Argentina i a Bolivia, la marca España...’ i s’ha preguntat ‘en què ajuda aquesta llei a Catalunya?’.

Bosch ha aprofitat per denunciar les traves que l’acció exterior està posant a la querella argentina contra els crims del franquisme. El portaveu ha aprofitat per demanar uns segons de silencis en memòria del president català assassinat pel franquisme, una silenci que s’ha vist trencat per un crit des de la bancada del PP de ‘Viva España’. Un crit que ha estat respost pel portaveu amb un: ‘Viva España, Visca Catalunya i Vive La France perquè en positiu a nosaltres sempre ens trobaran’.