El portaveu d’ERC-RCat-Catalunya Sí al Congrés dels Diputats, Alfred Bosch, ha reiterat una vegada més que 'el nostre anhel és sortir del regne d'Espanya, com li vam comunicar en persona al monarca'. 'Els successius escàndols al voltant de la Casa Reial ens refermen en les nostres conviccions', ha afegit. Bosch ha insistit que 'la nostra opció és sortir d'aquest regne que fa ferum de podridura per buscar una República Catalana'.
El diputat independentista ha recordat que el rei és una figura 'que no té legitimitat democràtica' i que 'és un residu d'una altra època i règim'. En la seva compareixença davant dels mitjans de comunicació, Bosch ha afirmat que 'l'abdicació no és la solució', ja que 'no és un problema personal, sinó de sistema'. 'El problema és que la institució monàrquica desafia les normes més bàsiques de la democràcia', ha afegit. En aquest sentit, ha fet un oferiment als ciutadans espanyols per 'deslliurar-se d'aquest llast'. 'Canviem un monarca per dues repúbliques', ha reblat.
Preguntat per la darrera polèmica al voltant de la Casa Reial protagonitzada pel rei espanyol amb el seu viatge a Botsuana, Bosch ha qualificat de 'vergonya' que un cap d'estat 'es dediqui a un trist espectacle com la cacera d'animals' i ha assegurat que 'els ciutadans no han de pagar una cacera a ningú, i menys al cap de l'Estat'. Bosch ha anunciat que, davant d'aquest fet, ERC-RCat-Catalunya Sí ha presentat una nova bateria de 28 preguntes al Congrés sobre la Casa Reial que se sumen a les 140 plantejades anteriorment. 'No ens cansarem mai d'insistir en la transparència informativa i el joc net democràtic', ha sentenciat.