10 coses que potser no sabies de Camí Mendoza

Coneix la candidata a l’alcaldia de Cambrils per Esquerra Republicana

Camí Mendoza Mercè va néixer a Cambrils l’any 1965. El 2015 el grup municipal d’Esquerra Republicana va guanyar les eleccions i, després d’un pacte entre diferents formacions, Mendoza va entomar la vara d’alcaldessa de Cambrils. Les bones polítiques van fer que el 2019 millorés els resultats a les urnes i renovés el càrrec. Dos anys més tard, però, una aliança liderada pels seus socis de govern (Nou Moviment Ciutadà) amb PSC, Ciutadans i PP la va apartar de l’alcaldia a través d’una moció de censura. Ara, Camí Mendoza ha obtingut el suport de la militància per presentar-se i “continuar amb la feina i obtenir de manera legítima allò que es va estroncar als despatxos”.

1. Record d'infantesa: Els estius, la família Mendoza – Mercè anava a viure al mas Sangenis, a Cambrils, on ja feien de pagesos tot l'any. Entre molts records, Camí Mendoza destaca que el mas no tenia electricitat, ni aigua corrent, i recorda molt bé com jugava amb la seva germana i els seus cosins. I, a mesura que es va anar fent gran, ajudava a plegar avellanes i a veremar. Ella era la més petita de tots, i, per aquest motiu, era qui aixafava el raïm.
  2. Durant l’adolescència havia fet algunes colònies a Prades i altres escapades al Pirineu. Però, especialment, hi va haver un viatge que la va marcar més que la resta. Quan tenia catorze anys va realitzar un intercanvi escolar al municipi francès d'Orleans. "Aquesta experiència em va obrir els ulls, perquè va ser la primera vegada que vaig utilitzar el transport públic urbà, vaig tenir la possibilitat de conèixer diverses cultures i descobrir un país que anava una passa per endavant. Va ser molt important conviure en un país diferent".
  3. El lligam amb l'esport i les entitats de la ciutat. La candidata de Cambrils va practicar bàsquet i patinatge artístic al llarg de la seva joventut. Va recuperar la relació amb el patinatge en el moment en què va portar les seves filles a fer-ne, i va acabar sent presidenta del Club Patí Cambrils. Més tard, va ser membre de la junta directiva de la Federació Catalana de Patinatge.
  4. Camí Mendoza recorda com a casa seva no es parlava gaire de política. Però hi va haver un moment històric que va canviar-ho tot. Va ser el retorn de l'exili del president Josep Tarradellas el que va fer que comencés a interessar-se per la història del país. "La tornada del polític català em va obrir els ulls i em va crear certa inquietud, volia saber què passava, què havia passat, què era Catalunya", explica. En aquest moment, als 12 anys, la Camí també va descobrir la seva estima per Catalunya.
  5. És una aficionada de la música, i des de ben jove n'escoltava d'autors catalans com Lluís Llach, Joan Manuel Serrat i Els Pets. I, parlant de música, guarda amb un molt bon record haver viscut la dels anys 70 i 80. "Estic contenta d'haver pogut gaudir d'aquesta època musical", revela.
  6. Va estar involucrada en la plataforma "Cambrils decideix", un dels embrions de la consulta sobre la independència del 9 de novembre del 2014. I va ser també una de les sòcies fundadores de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) de Cambrils.
  7. A Camí Mendoza sempre li ha agradat la fotografia. Des de ben jove ja capturava imatges amb la càmera familiar i buscava sempre captar els moments especials. Una afició que, avui dia, continua intacta.
  8. Camí Mendoza és una enamorada de Cambrils. Per sobre de tot, i també per fer salut, gaudeix, sempre que pot, de caminades arran de mar a primera hora del matí.
  9. És una aficionada al cinema, sobretot al cinema francès i a les pel·lícules de Woody Allen.
  10. Cambrils és un poble mariner i de pagesos i, per aquest motiu, Camí Mendoza ha crescut menjant i valorant molt els productes de proximitat. Així, valora molt un bon oli d'arbequina, les sardines a la brasa o una bona escalivada.