El diputat Joan Capdevila, en una intervenció al ple del Congrés

“Aquest Govern desconeix les accions dutes a terme per l'anterior Executiu per les quals es pregunta”. Així ha ventilat l'executiu espanyol la bateria de preguntes presentada pel diputat Joan Capdevila demanant explicacions per la retirada multimilionària de fons d'empreses estatals de Catalunya arran de l'1O. "És una vergonya", diu.

“Ofèn a la intel·ligència que se'ns pretengui despatxar amb una resposta tan primària, i ofèn més si creuen que ens donarem per satisfets”. Així s'expressa el portaveu d'Economia d'Esquerra al Congrés, Joan Capdevila, davant la resposta escrita rebuda del Govern espanyol sobre la retirada multimilionària de fons d'empreses estatals d'entitats financeres catalanes arran del referèndum de l'1 d'Octubre.

Capdevila, recollint el que va publicar el diari Ara en la seva edició del passat 6 d'octubre en què revelava que empreses estatals van retirar milers de milions de fons a l'octubre de 2017, va exigir explicacions al Govern. La resposta ha estat definitiva: “Aquest Govern desconeix les accions dutes a terme per l'anterior Executiu per les quals es pregunta”.

Capdevila demanarà empara a la Mesa del Congrés davant la resposta rebuda, que considera una vulneració dels seus drets com a diputat a rebre informació per part del Govern.

Joan Capdevila Diputat d'Esquerra Republicana al Congrés

Segons Capdevila, no deixa de ser curiós “el menyspreu amb el qual el Govern despatxa assumptes relacionats amb l'ocorregut a Catalunya arran de l'1 d'octubre. "Nosaltres no hi érem, o sigui que no ens vinguin amb impertinències", sembla la seva màxima”.

El que passa, afegeix el diputat republicà, és que “sí que van ser-hi per recolzar l'aplicació del 155 i per formar part del triumvirat de la repressió. I sí que hi van ser en la complicitat de fer els ulls grossos davant el decret del govern Rajoy per facilitar el canvi de seu social d'empreses de Catalunya com a mesura de coacció davant el referèndum de l'1 d'Octubre”.

Que el Govern de l'Estat no tingués coneixement i no hagi pogut aclarir els moviments financers multimilionaris d'algunes de les principals corporacions que té sota la seva tutela “seria un despropòsit”, conclou Capdevila. Al final, les preguntes es referien a anotacions comptables. “Ens està dient el Govern que no té accés a la comptabilitat dels ministeris i empreses públiques? S'esborra? Desapareix la comptabilitat quan canvia el Govern?”, assenyala Capdevila. “És una vergonya”.