La senadora Ester Capella ha demanat aquest dimarts la dimissió del ministre de l’Interior, Jorge Fernández Díaz. Capella ha preguntat al Ministre per la seva tasca al capdavant del ministeri i ha criticat l’incident entre Mossos d’Esquadra i Policia Nacional en la detenció d’una cèl·lula gihadista. Capella ha recordat al Ministre que entre els seus mèrits es troba donar medalles a verges, posar les concertines a Ceuta i Melilla o legalitzar les devolucions en calent.
Intervenció de la senadora Ester Capella
La senadora ha recordat que ‘ha utilitzat també el seu càrrec de Ministre per filtrar a la premsa el DNI de diversos dels jutges que van signar a favor del dret a la celebració d'una consulta el 9-N, atemptant així contra drets fonamentals d'aquests jutges; filtrar informes apòcrifs de la UDEF sobre la investigació d'una suposada compte bancari a Suïssa del president de la Generalitat o de l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, que ni tan sols va ser acceptada pels tribunals; i després de tots aquests èxits de la seva unitat policial va condecorar als Comissaris Pi i Villarejo’.
Capella ha considerat que ‘és una vergonya que com a Ministre no posi tot l'esforç i indignació a aclarir aquests fets com exigien respecte al cas Faisán’ i ha acabat afirmant que ‘és vostè un mal ministre, propi d'èpoques pretèrites obsessionat amb perseguir rojos i separatistes’.