Carme Porta

Barcelona 1 de desembre de 2011

Tècnica en imatge fílmica per l'Escola Municipal d'Audiovisuals de Barcelona. Ha cursat estudis a la Universitat Oberta de Catalunya. Ha treballat en emissores de ràdio i televisió d'Esplugues de Llobregat i de Sant Just Desvern com a tècnica d'imatge, redactora, presentadora i productora. Ha participat en projectes audiovisuals i cinematogràfics com a tècnica, realitzadora i meritòria de direcció, i ha estat monitora de diversos tallers de vídeo. Ha treballat igualment com a gestora cultural. En el camp de la creació artística, ha realitzat les instal·lacions àudiovisuals Meret Oppenheim (1997), Sóc (a) terra (1998) i Ensinistrament (1999). És coautora dels llibres 20 anys de feminisme, Ca la Dona i Dones i literatura: passat, present i futur. Col·labora en publicacions d'àmbit local, a la revista Illacrua i al diari Avui.

Pertany a l'associació Ca la Dona (en va ser secretària). Ha estat membre de l'Agrupament Escolta Sant Jordi, del grup de gralleres El Sorollot, de la Colla de Geganters d'Esplugues, dels Consells Populars de Cultura Catalana, de l'esplai Espurnes, del Grup de Nans d'Esplugues, del Club d'Handbol de Sant Just i del Centre Excursionista Laketans d'Esplugues. És sòcia del Centre Excursionista de Catalunya i del Club Natació Catalunya, a més de formar part de l'associació Veu Pròpia.

Ha militat a Independentistes dels Països Catalans (IPC), al Moviment de Defensa de la Terra (MDT), a l'Assemblea d'Unitat Popular (AUP) i a diversos grups dels moviment feminista. Des del 1995 milita a Esquerra Republicana, en què ha estat vicesecretària general de Polítiques per a la Igualtat d'Oportunitats i secretària de la Dona.

• Diputada al Parlament de Catalunya del 1999 al 2006
  • Regidora d'Esplugues de Llobregat des del maig de 2003 fins a l'octubre de 2004
  • També va ser secretària de Polítiques Familiars del Departament d'Acció Social i Ciutadania del Govern de la Generalitat