Carod acusa de “cinisme” a CiU per parlar d’augmentar la natalitat ja que en 24 anys no han creat les condicions perquè la gent tingui més fills

El candidat a la Presidència de la Generalitat, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha assenyalat avui que “es necessita cert nivell de cinisme perquè un Govern com el de CiU parli d’augmentar la natalitat del país si no ha creat les condicions perquè això passi”. Carod s’ha referit a Tarragona a la idea d’Artur Mas d’evitar la desnaturalització de la societat catalana afavorint més els naixements de fills catalans davant les taxes de natalitat molt més altes que registren les famílies d’immigrants. El candidat considera “profundament decebedor” el fet que “CiU ha tingut 24 anys de govern en solitari però no ha creat les condicions per animar les famílies catalanes a tenir més fills”.

El resultat és que “Catalunya té un dels índexs de natalitat més baixos del món”, ha afegit el candidat, i ho ha atribuït a tres principals factors: la dona encara té problemes per accedir al món del treball i a una feina ben remunerada; falten places d’escoles bressol públiques per poder deixar-hi els nens de 0 a 3 anys quan s’ha d’anar a treballar; i els joves tenen moltes dificultats per obtenir un habitatge propi o de lloguer i independitzar-se dels pares.