Carod demana fer una segons transició en l’acte d’homenatge als militants històrics

El secretari general d'ERC, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha presidit aquesta tarda l’acte d'homenatge a una cinquantena de militants històrics del partit i ha preconitzat "una segona transició" que deixi enrere la dels anys 70 i suposi un reconeixement de "l'Espanya plurinacional".

Carod ha entregat, en un acte realitzat al Palau de Congressos de Barcelona, diverses insígnies de plata a les persones que porten més de 25 anys de militància ininterrompuda a ERC, entre les quals figura la barcelonina Pepa Batalla, i posteriorment ha rendit homenatge al col·lectiu de les dones del 36.

Aquest acte d'homenatge als militants històrics d'ERC, que ha consistit en la celebració d'un dinar, l'entrega de les insígnies i també de diverses intervencions a la tribuna del Palau de Congressos, ha coincidit amb la commemoració del 72è aniversari de la proclamació de la República Catalana per part de l'expresident de la Generalitat Francesc Macià.

L'alcaldable d'ERC a la ciutat de Barcelona i actual tercer tinent d'alcalde, Jordi Portabella, que ha estat un dels oradors, ha criticat la Catalunya dual de CiU i del PSC, i ha recalcat que "Barcelona és la capital de Catalunya" i en conseqüència, ha dit, no es tracta de contraposar la capital al resta del país "perquè això no té sentit".

Carod, que ha tancat l'acte, ha criticat al govern del PP per la seva política d’"enfrontament" amb les nacionalitats històriques i per "estar torpedejant l'Espanya plurinacional", i ha advertit que el que provoca "la seva ofensiva centralitzadora" és que "cada vegada que Aznar obre la boca, ERC aconsegueix mil nous vots".

Ha indicat, a més a més, que si en un període raonable de temps l'Estat espanyol no ha estat capaç de dotar-se d'un marc "en què tots els pobles ens puguem sentir còmodes", Catalunya "haurà d'iniciar un procés sobiranista que condueixi a la formació d'un Estat propi dins d'Europa".

El màxim dirigent d'ERC ha preconitzat la necessitat de "una segona transició" que permeti "superar les hipoteques socials, econòmiques i nacionals" que va deixar la transició de la dècada dels 70.

A l'acte d'ERC, al que han assistit unes 700 persones, la formació ha estrenat l'himne que serà utilitzat en les pròximes campanyes electorals, i que és un tema instrumental compost pel cantant Pep Sala.

Al matí, s'ha reunit en el mateix lloc el Consell Nacional d'ERC, el qual ha aprovat la designació com a cap de llista per a les eleccions legislatives previstes per a l'any vinent de l'actual diputat Joan Puigcercós. A la mateixa reunió, també ha estat ratificat l'acord electoral subscrit amb la plataforma "Catalunya 2003" que encapçala l'exsecretari general de CDC Pere Esteve.