En una reunió celebrada aquesta tarda, el president d'ERC, Josep-Lluís Carod-Rovira, i el líder d'ICV, Joan Saura, han confirmat l'ambició política del Govern de plantejar un nou Estatut i un nou finançament com a objectius bàsics de legislatura, entesos com a instruments per millorar la societat del benestar, modernitzar el país i satisfer les preocupacions quotidianes bàsiques de la ciutadania.
Ambdós líders han constatat la millora substancial de l'autogovern comparant l'Estatut del 79 amb la proposta actual. En aquest sentit, Carod ha ressaltat que "no és una simple reforma parcial sinó un nou Estatut per avançar i fer front a una nova etapa pel país".
Tant Carod com Saura han destacat la incorporació en el text de nous àmbits de decisió per a Catalunya i de nous instruments polítics per a la Generalitat, que no havien estat plantejats al llarg dels últims vint-i-cinc anys. "Això converteix el nou Estatut en un instrument socialment avançat i nacionalment ambiciós" ha assegurat el president d'Esquerra.
Amb aquesta trobada, ERC i ICV reiteren la seva voluntat de continuar treballant per aconseguir un acord nacional i el màxim d'unitari possible que permeti aprovar l'Estatut en els inicis del proper període de sessions, just al tombar de l'estiu.