Durant les primeres hores del viatge oficial a l'Índia el vicepresident del govern català, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha signat un acord amb el rector de la Universitat Jawaharlal Nehru, la més important de Delhi, per tal d’iniciar els tràmits de creació d’un lectorat de català en aquest centre, que és probablement el primer a l'Àsia.
Amb el conveni, totes dues parts asseguren "compartir l'objectiu d'aprofundir i enriquir l'intercanvi cultural i acadèmic entre Catalunya i l'Índia", i també de "contribuir a la presència de la cultura i la llengua catalanes a l'Àsia".
La Generalitat traspassa ara la responsabilitat a l'Institut Ramon Llull i ja s’ha creat una comissió de seguiment de tot el procés composta per Maria Àngels Prats, per part del Ramon Llull, i per Aparajit Chattopadhyay, per part de la universitat de la capital índia.
Alhora, la Generalitat també està ultimant un altre acord amb aquesta universitat de Delhi: un intercanvi d'estudiants de Relacions Internacionals de tercer grau perquè estudiants catalans puguin anar a l'Índia a cursar estudis asiàtics, i que estudiants indis puguin estudiar a Catalunya Relacions Internacionals a l'Institut Barcelona d'Estudis Internacionals.
A banda d'aquests acords, la visita a la universitat tenia també com a objectiu presentar el diccionari sànscrit-català que ha realitzat Òscar Pujol. El sànscrit és la llengua mare de la majoria d'idiomes que es parlen a l'Índia i la llengua amb què estan escrits els textos sagrats de l'hinduisme. De fet, és com el referent del llatí al català.
Carod-Rovira ha destacat "la importància" d’aquest projecte per al sànscrit, però "de manera particular per a la llengua catalana", ja que és "el primer gran diccionari entre el sànscrit i una llengua romànica". En aquest sentit, el vicepresident considera significatiu el fet que "llengües d'un àmbit relativament restringit siguin les que en ocasions fan unes manifestacions d'obertura ideològica, mental i cultural més significatives cap a altres llengües i cultures, més enllà de les fronteres de la llatinitat".