Carod qualifica de 'gran notícia positiva' l'anunci de Zapatero de retirar les tropes espanyoles de l'Iraq

El secretari general, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha qualificat avui com "una gran notícia positiva" l'anunci fet ahir pel president del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, de retirar les tropes espanyoles de l'Iraq el més aviat possible.

"Ens sentim satisfets que la sensibilitat d'ERC fos tinguda en compte pel nou president del Govern", ha indicat Carod, que també ha assenyalat com a objectiu aconseguit per ERC el fet que el nou Govern espanyol hagi anunciat que el transvasament de l'Ebre no es farà.

El secretari general ha assenyalat que Zapatero ha recollit la voluntat expressada al carrer, i en especial a Catalunya i Barcelona, contra la participació d'Espanya en la guerra contra l'Iraq. En aquest sentit, ha dit que el nou president "ha estat coherent" i que "ha complert amb la paraula donada en públic. És una mesura positiva", ha reconegut Carod.

El secretari general ha mostrat la seva satisfacció perquè "amb la nostra força a Madrid s'ha aconseguit" la retirada de les tropes i l'aturada del transvasament de l'Ebre. "Nosaltres no vam donar un xec en blanc, vam fer un gest valent", després del qual tota la responsabilitat va passar al líder del PSOE.

Així mateix ha indicat que també s'és més a prop d'altres objectius, com ara el reconeixement del català a Europa, ja que "és la primera vegada que sentim parlar amb seriositat i rigor a un president del Govern espanyol" sobre el català.

D'altra banda, Carod ha considerat que "després de les notícies positives d'aquesta setmana" i l'inici d'una nova etapa, el líder de CiU, Artur Mas, ha perdut el món de vista a l'anunciar que presentaria una moció de censura si el Govern espanyol no accepta l'Estatut sortint del Parlament.

Per al líder d'ERC, després de les eleccions al Parlament i a les Corts espanyoles, "CiU encara no ha trobat el seu lloc, encara no sap quin és el seu rol després d'haver perdut els seus dos grans referents, Jordi Pujol i el Govern de la Generalitat".

El secretari general ha matisat que si l'Estatut no fos acceptat pel Govern espanyol el propi acord del Govern tripartit recull la possibilitat de fer una consulta a la ciutadania.

Així mateix ha destacat que "farem l'Estatut més ambiciós", que cobreixi les necessitats actuals de Catalunya, i que "si això implica reformar la Constitució, no hi renunciem. No té sentit que, d'entrada, ens posem cap límit", ha assenyalat Carod.