Carod recorda al PSC que governa gràcies a Esquerra

El president, Josep-Lluís Carod-Rovira, recomana al PSC que “eviti les amenaces i desqualificacions que poden crear un mal ambient i tenir conseqüències negatives” per al Govern. El president recorda que “tenen la presidència de la Generalitat perquè Esquerra va prendre la decisió que va prendre i no una altra”. En una entrevista a Europa Press, Carod assegura que els termes amb què destacats dirigents del PSC han valorat la postura d’Esquerra en la votació de l’Estatut són “totalment inadequades, infantils i pròpies d’una rebequeria d’estiu”.

Per a Carod, “només algú que confon els termes i pensa que ell és el Govern, que la Generalitat és el PSC, que el Tribunal Constitucional és el PSC i que catalunya és el PSC, pot arribar a utilitzar expressions totalment inadequades cap a un soci de Govern incloent-hi amenaces i acusacions de deslleialtat”. Segons el president, el problema és que “el PSC confon els termes i no té en compte que a Catalunya hi ha un Govern plural, on hi participen més partits”. Carod creu que “el PSC no és conscient dels seus límits i no s’adona que no va aconseguir la presidència de la Generalitat i la majoria dels consellers del Govern únicament amb els seus vots i escons”.

Malgrat tot, Carod assegura que el Govern “no corre perill” i que “el PSOE tampoc no ha de patir pel suport d’Esquerra als pressupostos de l’Estat per a l’any vinent si Madrid és sensible a les demandes de Catalunya”. En aquest sentit, el president recorda que “la nostra aposta per una nova etapa a Espanya no és immediatista sinò una estratègia per avançar cap a un Estat en clau federal i plurinacional”. El president confia que “José Luis Rodríguez Zapatero sigui sensible a les demandes de Catalunya” i reitera que “si compleix el seu compromís ningú ha de patir per res”.