Josep-LLuís Carod-Rovira, president d'Esquerra, continua evolucionant favorablement del seu estat de salut, després de l’angina de pit que va patir el dijous dia 23.
El president es recupera a la UCI de l’Hospital Joan XXIII de Tarrragona, on demà serà sotmès a una prova d’esforç per determinar la seva resistència cardíaca i la possibilitat que, en cas favorable, pugui abandonar l’hospital i iniciar un període de repòs, sense cap mena d’activitat pública.
Tot i el caràcter restringit de les visites, en les últimes hores ha mantingut breus contactes a la mateixa UCI amb Ernest Benach, president del Parlament de Catalunya; Josep Bargalló, conseller primer de la Generalitat; el secretari general d’Esquerra, Joan Puigcercós, i les conselleres d’Educació i de Benestar i Família, Marta Cid i Anna Simó respectivament.
La família agraeix a les nombroses persones i polítics de tots els partits l'interès demostrat pel seu estat de salut, de tot Catalunya i de fora d’aquesta, i de manera molt significativa des del País Basc. El president del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, ha mantingut una conversa telefònica amb Teresa Comas, esposa de Carod-Rovira.
Diverses persones a nivell particular han ofert el seu domicili, segones residències i estades en balnearis per poder-hi passar aquests dies de convalescència. La família els ho agraeix profundament.
La plena reincorporació de Carod-Rovira a l’activitat política normal no es produirà, previsiblement, fins després de Setmana Santa, motiu pel qual no podrà assistir a l’aprovació de l’Estatut el 30 de març a Madrid.