Carod subratlla la reculada del PP a les eleccions gallegues

El president Josep-Lluís Carod-Rovira ha expressat avui la seva cautela davant els resultats de les eleccions gallegues a l'espera del vot de la emigració. Tot i així, ha remarcat la "reculada del PP que li podria fer perdre la majoria absoluta i obrir una nova etapa a Galícia".

En aquest sentit, Carod ha insistit que tant "el PSOE com les esquerres nacionals de les perifèries de l'Estat han de liderar el motor de canvi per construir un Estat plurinacional". A l'hora d'analitzar els resultats de les diferents formacions, el president ha afirmat que la victòria del PP és deu més a Fraga que al partit que representa.

Pel que fa a l'augment dels socialistes, ha subratllat que s'han beneficiat de ser vistos com "la força del canvi", per la qual cosa han obtingut bona part del vot útil. Quant a la davallada del BNG, Carod l'ha justificada perquè "han de fer de dreta i esquerra nacionals i això és impossible".