Bassa a les dones d’Esquerra: 'La República sense la implicació i el compromís de les dones no serà possible. Estem preparades i ens hem d’alçar'

Carta de la consellera Dolors Bassa en l'acte de campanya organitzat per les dones d'Esquerra Republicana

Com esteu? Us escric i penso en totes vosaltres des de la cel·la 25 de Puig de les Basses. No hi ha dia que no pensi en la injustícia que em toca viure personalment, avui ja són 626 dies entre reixes, però tampoc hi ha dia que no pensi en les injustícies que hem d’afrontar i vèncer col·lectivament, sobretot les dones. I és que vivim uns moments complicats, encara no em faig a la idea de la pena que ens han imposat. 12 anys de presó. Em van indignar i emprenyar per tanta brutalitat. I encara ho estic però les marxes per la llibertat i les manifestacions m’han recomfortat i ajudat a tornar a la fermesa després del sotrac emocional inicial.

També m’ajuda a tirar endavant saber que companyes com vosaltres, les dones republicanes i feministes no us quedeu de braços plegats. I el 10 de novembre tenim una nova oportunitat per tornar a omplir les urnes de dignitat, de llibertat, de República i també d’igualtat i de feminisme. Perquè no hem d’oblidar que continua la lluita per trencar els sostres de vidre, la bretxa salarial o per vèncer l’extrema dreta que posa en dubte molts drets que tants anys ens ha costat aconseguir. Hem de continuar plantant cara a un sistema masclista, a una justícia patriarcal i a un règim heteropatriarcal que victimitza i criminalitza les dones, ho hem vist amb casos com els de la Manada, ara també a Manresa.

Dolors Bassa

Són temps difícils però precisament perquè són complicats la lluita feminista és més necessària que mai. Per justícia i llibertat. Ens deixarem la pell per construir un país per tota la ciutadania, per fer realitat una República amb igualtat efectiva entre homes i dones, lliure de discriminacions i violències masclistes. Ens deixarem la pell per fer la República catalana de dones valentes com la Carme Forcadell, la Marta Rovira o la meva germana, Montse Bassa. Una República que sense la implicació i el compromís de les dones no serà possible. Estem més que preparades, ens hem d’alçar! Com ho vam fer als anys 30, amb la República i amb el sufragi universal femení, hem d’avançar-nos i liderar. Lidereu i obriu camí, estic amb vosaltres! No defalliu!

Una gran abraçada groga, però sobretot, lila a totes.

Fins ben aviat, al carrer!

Dolors Bassa
Cel·la 25, Puig de les Basses