L'anterior Govern de la Generalitat, destituït pel 155 / ACN

Benvolguts i benvolgudes compatriotes,

La Diada Nacional de Catalunya se celebrarà enguany en unes circumstàncies excepcionals. Com a membres del Govern de Catalunya injustament destituït pel 155 us volem adreçar un missatge d'acord amb aquesta excepcionalitat i subratllar l'enorme importància que té per al futur del nostre país el vostre compromís, la vostra solidaritat i la vostra mobilització. Entre la presó i l'exili, la majoria de nosaltres no us podrem acompanyar personalment. Però hi serem més que mai, i ens hi trobareu més que mai. Tots aquests mesos de repressió, empresonament i exili, no han dissolt l'es- perit cívic dels catalans i les catalanes compromesos amb la radicalitat democràtica, i us heu sentit empesos a reforçar aquest compromís amb una cadena d'accions de solidaritat que ja formen part també de la història d'aquest país, conjuntament amb l'èxit de l'1 d'octubre. Des dels murs de les presons i des de la distància de l'exili, l'escalf i el suport s'han rebut intactes i ens han ajudat a mantenir intactes també els nostres compromisos.

La Diada Nacional se celebra, doncs, en un context que no és el que voldríem. Però per això és més important que mai que es repeteixin tots els èxits de les diades anteriors. Una gran participació, un esperit de concòrdia i transversalitat, i un insubornable compromís amb la no-violència. Coneixem prou bé l'estratègia de la provocació que impulsen els qui en tot aquests temps han actuat per dissoldre l'esperit cívic i pacífic del poble català; ho han intentat a través d’alguns dels aparells de l'Estat, a través d'un poderós suport de propaganda, a través de poderosos suports econòmics, i ara ho intenten estimulant confrontacions que busquen alterar la convivència. Caure en aquestes provocacions és el que persegueixen els adversaris de la democràcia, que volen treure'ns la paraula i imposar la força. No ens desviem ni un mil·límetre d'una actitud que tota Europa ha pogut veure i respectar: el nostre poble és un poble de propostes, de construcció d'alternatives, de diàlegs amb tothom i de respecte a la diversitat. I sobre aquesta actitud volem consolidar la llibertat de Catalunya.

La Diada Nacional se celebra en un context que no és el que voldríem. Per això és més important que mai que es repeteixin tots els èxits de les diades anteriors. Reforcem els valors de la república

En aquesta diada, reforcem els valors de la república. És en circumstàncies com aquestes en què la democràcia esdevé el bé més preuat a defensar. Sempre hem trobat la manera de fer-ho i de sorprendre tothom. Enguany, ho hem de confirmar amb més força que mai. Demostrem que malgrat les dificultats, el dolor i les incerteses, res no ens pot robar l'esperança ni el coratge; res no ens pot desviar del veritable propòsit dels nostres actes: la llibertat, la democràcia, el progrés social, la solidaritat, la pau.

Catalunya va començar el dia 1 d'octubre de 2017 una nova era. Aquell dia vam decidir mirar al futur. Hem emprès un camí que sabem llarg i complex cap a una república de persones lliures. El camí del nostre futur.

Carles Puigdemont, Oriol Junqueras, Jordi Turull, Raül Romeva, Meritxell Borràs, Clara Ponsatí, Antoni Comín, Joaquim Forn, Josep Rull, Lluís Puig, Carles Mundó, Dolors Bassa, Meritxell Serret