Castells lamenta la discrecionalitat d’algunes ajudes de l’Institut Català de Finances durant els governs de CiU

El diputat i portaveu a la Comissió de la Sindicatura de Comptes del Parlament, Jordi Castells, ha mostrat avui la seva preocupació “per la discrecionalitat amb que s’havien donat alguns crèdits per l’anterior govern tot i els informes negatius del mateix Institut Català de Finances”.

Castells ha recordat que algunes d’aquestes ajudes es van adreçar “a sectors productius completament obsolets com s’ha pogut comprovar posteriorment perquè han fet fallida”.

Castells ha fet aquesta valoració durant la reunió de la Comissió de la Sindicatura de Comptes aquest matí al Parlament. La sessió ha analitzat els informes de fiscalització de l’Institut Català de Finances dels anys 2000 i 2001.

El diputat vallenc ha recordat que “el mal ús dels recursos no recuperats d’algunes operacions de crèdit ha comportat que no s’hagin pogut utilitzar en altres activitats de l’economia productiva del país per fomentar el reequilibri territorial”.