Intervenció del vicepresident, Pere Aragonès, el conseller Bernat Solé i la delegada Meritxell Serret / ACN

El vicepresident, Pere Aragonès, el conseller Bernat Solé, i la delegada Meritxell Serret, envien una carta a instàncies europees per reivindicar el paper de les regions en la sortida de la crisi

El vicepresident i conseller d’Economia i Hisenda, Pere Aragonès, el conseller d’Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència, Bernat Solé, capitanegen una iniciativa per reivindicar el paper de les regions en la reconstrucció europea post Covid. De la mà de la delegada del Govern a la Unió Europea, Meritxell Serret, el govern i 24 territoris de 9 estats membres signen una carta dirigida a diferents instàncies europees on exigeixen “ser inclosos en el disseny i en la implementació del Fons de Recuperació i Resiliència i en els plans nacionals de recuperació que a partir d’aquest fons s’adoptin”.

En la presentació de la iniciativa, Aragonès ha assegurat que el Govern català té “la força, la capacitat i la determinació per participar directament en la reconstrucció dels nostres països i del conjunt de la Unió”. El vicepresident ha assenyalat que són els territoris qui, “des de la màxima proximitat a la ciutadania”, han gestionat directament la pandèmia i les seves conseqüències socials i econòmiques, i, en aquest sentit, ha reivindicat que “és imprescindible que siguem una part activa del disseny i la implementació dels Fons de Recuperació i Resiliència europeus”. “La solució no passa per decisions que s’adoptin únicament des de l’òptica dels estats membres”, ha clos Aragonès, “l’Europa post-COVID ha de ser de prosperitat, de drets i de llibertats, i en la que els pobles i nacions com Catalunya hi tinguin veu pròpia”.

Fem un pas més per avançar en la integració europea en el moment que més cal
Meritxell Serret

Per la seva banda, Solé ha reivindicat la inciativa com la “constatació del lideratge que Catalunya vol exercir en l’àmbit europeu”, i ha insistit en la necessitat que els territoris tinguin “veu pròpia” per contribuir a “la igualtat d’oportunitats de tots els ciutadans d’Europa perquè ningú es quedi enrere”, tal con defensa l’Agenda 2030.

La consellera d’Agricultura a l’exili, qui actualment ocupa el càrrec de delegada del Govern a la Unió Europea, Meritxell Serret, també ha participat en la presentació, afirmant que la carta “és un pas més per avançar en la integració europea en el moment que més cal”, i l’ha definida com una “aliança” entre territoris que advoquen per sortir de la crisi de la Covid19 amb una “Europa més forta”.

La carta es dirigeix, entre d’altres, a la presidenta de la Comissió Europea, Ursula Von der Layen, al president del Parlament Europeu, David Sassoli, i a líders com Angela Merkel, António Costa o Janez Jansa. Entre els sotasignants hi ha el president del País Valencià, Ximo Puig, la presidenta d’Occitània, Carole Delga, i el lehendakari, Iñigo Urkullu.