La consellera Alba Vergés al Parlament de Catalunya / Marc Puig

La consellera de Salut, Alba Vergés, ha fet una nova crida a la prudència

A causa del recent empitjorament de les dades, el Govern ha decidit mantenir Catalunya en el tram 1 del Pla d’obertura.“Hem d’actuar tots amb la màxima prudència”, ha reiterat la consellera de Salut, Alba Vergés. Segons ha apuntat Vergés, l’última setmana s’ha disparat de nou la taxa de contagis del virus -del 0,78 al 0,94- i la pressió a les UCI i als CAP s’ha mantingut molt elevada. “Gestionar un altre rebrot ara, en aquestes condicions, seria molt complicat”, ha advertit la consellera.

Vergés s’ha dirigit al conjunt de la societat demanant, un cop més, responsabilitat i compliment de totes les mesures de seguretat: “Mans, distància i mascareta”, ha repetit Vergés, “però sobretot, cal que reduïm la interacció social”. La consellera s’ha mostrat comprensiva amb el fet que la pandèmia “ja fa molt de temps que dura”, però ha insistit en què, “malgrat el cansament, no ens podem relaxar”, perquè d’altra manera “tiraríem per la borda tot l’esforç que ens ha ajudat a doblegar la corbar en aquesta segona onada”.

“Estem en una situació que no volem”, ha reblat la consellera, qui ha assegurat que és a les mans de “totes i tots poder capgirar-la”. “Seguirem treballant incansablement per aturar la pandèmia”, ha clos Vergés.

Etiquetes