El conseller Torrent i Ramió a l'estand de Catalunya a la World Travel Market de Londres

El conseller Torrent, des de Londres, presenta Catalunya com un motor clau: “som competitius i estem ben posicionats per atraure inversions en l'Europa postcovid i post Brexit”

Catalunya és un territori competitiu per atraure inversions. Així ho ha manifestat el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, des de la a la fira World Travel Market, una de les fires turístiques més importants del món i que té lloc a Londres. “Som aquí per explicar la pluralitat i diversitat d’una marca turística com Catalunya, que és una marca consolidada a nivell internacional”, ha assegurat el conseller, que ha inaugurat l’estand de Catalunya a la fira.

Roger Torrent Conseller d'Empresa i Treball
 Conseller Roger Torrent reunit a la World Travel Market / ACN

A més d’inaugurar la fira, el titular d’Empresa i Treball ha aprofitat el viatge a la capital britànica per visitar i reunir-se amb diferents empreses i consultors especialitzats en inversions internacionals com CBRE, Ananas Anam, Jet2, Pacific Asia Travel Association i Grandstand Motor Sports, entre d’altres amb l’objectiu de reindustrialitzar Catalunya.

En aquest sentit, el conseller ha afirmat que “moltes empreses estan buscant la manera de tenir presència a l'Europa continental, dins de la Unió Europea. A Catalunya som competitius, estem ben posicionats i hem de ser capaços d'oferir el nostre país i tot el potencial que té per atraure aquestes inversions que ens posicionarien encara millor de cara a l'Europa postcovid i post Brexit, on Catalunya ha de ser un motor i ha de jugar un paper clau”, ha afegit.

De fet, Torrent ha anunciat avui mateix un nou projecte d’inversió en Indústria 4.0 a Catalunya. El projecte correspon a l’empresa Unmanned Life (UM Autonomous Systems), que ha escollit Barcelona per instal·lar-hi el seu hub tecnològic central. La companyia ha desenvolupat una tecnologia de robòtica avançada que permet la gestió de grans flotes de robots i drons. L’empresa traslladarà a Barcelona el hub que fins ara tenia a Brussel·les, amb 15 treballadors, i té la previsió de crear més de 20 nous llocs de treball l’any vinent.