Caula reivindica la República per gestionar les infraestructures, però mentrestant exigeix les inversions promeses: “no podem esperar més”

La portaveu del Grup republicà denuncia que la manca d’inversió en les infraestructures catalanes és “un dèficit històric i un maltractament recurrent que afecta un servei per a les persones i impacta en la sostenibilitat, el medi ambient i la mobilitat”

La portaveu del Grup Republicà, Anna Caula, ha denunciat avui al Parlament la manca d’inversió en les infraestructures de Catalunya i ha defensat la República catalana com l’eina necessària per gestionar el 100% de la xarxa ferroviària. “Només si som un estat amb totes les competències, podrem tenir una xarxa ferroviària i de transport públic al nivell dels principals països europeus”, ha dit la portaveu republicana. Mentrestant, ha defensat la formació d’un front comú per obligar l’Estat a complir les promeses incomplertes.

“Exigim allò que ens pertoca i volem solucions ràpides i definitives. Ni volem ni podem esperar més”, ha dit amb contundència. I és que Caula ha recordat que la manca d’inversió en les infraestructures a Catalunya és “un dèficit històric i un maltractament recurrent que afecta un servei per a les persones i impacta en la sostenibilitat, el medi ambient i la mobilitat”.

L’infrafinançament és històric; la presa de pèl, també, i les promeses incomplertes, el pa de cada dia
Anna Caula Portaveu del Grup Republicà al Parlament

Ahir al matí un tren de Rodalies de la línia R4 (Manresa-Sant Vicenç de Calders) va descarrilar per una esllavissada de terra entre les estacions de Vacarisses i Vacarisses Torreblanca. L’accident ferroviari va provocar la mort d’una persona i 49 ferits. “L’accident es podria haver evitat amb un bon manteniment de la infraestructura, tal com reclamaven els alcaldes de la zona”, ha criticat Caula. “Aquest incident ha estat tràgic, però dia rere dia, la ciutadania d’aquest país ha de patir retards injustificats, mal servei i nombroses mancances per no tenir la xarxa al dia. No és un aspecte menor, això té un impacte en la seva qualitat de vida diària”, ha afegit.

“L’infrafinançament és històric. La presa de pèl, també, i les promeses incomplertes, el pa de cada dia”, ha resumit la portaveu republicana. “Ja no recordem quantes vegades ens han promès una pluja de milions. És la carta habitual que juguen quan la ciutadania expressem el cansament per una situació que no es resol, però sempre acaba plasmat en unes quantes portades de diari i poca cosa més”.

“Volem gestionar nosaltres el 100% de la xarxa, no només els horaris, les freqüències o les tarifes, perquè sabem que si ho gestionem des de Catalunya, el servei funcionarà”, ha explicat. “Mentrestant, senyors de Madrid, deixin de fer xantatge amb els pressupostos i posin-se les piles en pagar endarreriments. La ciutadania catalana es mereix tenir una xarxa ferroviària del segle XXI, perquè volem ser un estat modern, eficaç i capdavanter”, ha conclòs.