Cerdà celebra l'acord d'inversions però adverteix Zapatero que Esquerra vetllarà pel seu estricte compliment

El president del Grup parlamentari d'Esquerra al Congrés dels Diputats, Agustí Cerdà, ha valorat avui positivament l'acord tancat dilluns passat entre el Govern de Catalunya i el Govern espanyol per l'aplicació de la disposició addicional tercera de l'Estatut en els Pressupostos de l'Estat per a 2008. Cerdà ha recordat al President del Govern espanyol en el decurs de la sessió de control que ‘el pacte assolit dóna la raó a Esquerra recollint els criteris de finançament que ja formulàvem l'any passat i la quantificació aproximada que vam estimar que calia per complir amb la Llei, amb la disposició addicional tercera de l'Estatut de Catalunya’.

Malgrat la satisfacció pels termes de l'acord, el diputat independentista ha advertit Zapatero que ‘Esquerra vetllarà pel compliment estricte de l'acord i seguirà exigint un mecanisme inclòs en la pròpia Llei de Pressupostos que garanteixi que la inversió pactada es complirà independentment de la composició del Congrés i dels futurs governs espanyols’.

El diputat independentista s'ha mostrat convençut que ‘tots els partits catalans, inclòs el primer partit de l'oposició a Catalunya, Convergència i Unió, amb les prevencions pertinents que Esquerra també comparteix, acabarà reconeixent que l'acord del Govern de Catalunya amb el Govern espanyol és positiu’. En aquest sentit, Cerdà ha recordat que ‘així ho han reconegut entitats de rellevància econòmica com Foment del Treball o la Cambra de Comerç’.

Finalment, Cerdà ha advertit Zapatero que ‘segueixen havent importants interrogants oberts en els Pressupostos Generals de l'Estat per a 2008, especialment en matèria de política social’. Per això, el diputat independentista ha exigit a Zapatero que ‘accepti les propostes d'Esquerra i incrementi el fons d'atenció a la immigració i el fons d'atenció a la dependència per garantir el correcte desplegament d'aquesta llei'.